معرفی

انواع صندلی اداری و کاربرد های آنها

انواع صندلی اداری

یک محیط اداری از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در هر کدام از این بخش‌ها دارای دکوراسیون مختص به خود می‌باشند. برای همین باید برای هر قسمتی از صندلی‌های اداری مخصوص استفاده کرد. در این بین انواع صندلی اداری در بازار وجود دارد که مدل‌های بسیار متنوعی را شامل شده و به مشتریان انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهند داشت.

همانطور که می‌دانید تنوع زیاد در هر محصولی ممکن است باعث شود تا خریدارن کمی‌ گمراه شوند. اما اگر شما انواع صندلی اداری را بشناسید، انتخاب بهترین مدل صندلی بر اساس نیاز شما کاری ساده تر خواهد شد. به صورت کلی صندلی‌هایی که در شرکت‌ها استفاده می‌شوند، مدل‌های مختلفی داشته که در ادامه این مطلب به بررسی آنها می‌پردازیم که هر کدام چه ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی دارند. پس برای اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه ما باشید.

انواع صندلی اداری و ویژگی‌های آنها

صندلی اداری در واقع به تمام صندلی‌هایی گفته می‌شود که در محیط‌های اداری استفاده می‌شوند. هر کدام از این صندلی‌ها قابلیت‌های مختلفی داشته و این موضوع به خاطر این است که این صندلی‌ها برای استفاده در جای مخصوصی ساخته می‌شوند. انواع صندلی اداری و مدل‌های مختلف آنها بستگی به نیاز شما دارای طرح‌های مختلف و قابلیت‌های کم و زیادی هستند.

این موضوع باعث شده تا شما بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید اما نکته ای که در این میان مطرح است که این است که برای خرید و تهیه باید با قابلیت‌های این صندلی‌ها آشنا بود تا بتوانید تصمیم درستی در این زمینه بگیرید. در ادامه با انواع صندلی اداری آشنا خواهی شد و ویژگی‌های هر کدام را برای شما شرح خواهیم داد. به صورت کلی صندلی اداری شامل موارد زیر می‌شوند:

  • صندلی مدیریتی
  • صندلی کارمندی
  • صندلی کنفرانسی
  • صندلی انتظار
  • مبلمان اداری

صندلی مدیریتی چیست و چه کاربردی دارد؟

در بین انواع صندلی اداری، صندلی مدیریتی وجود دارد که استفاده‌های بسیار مهمی‌ در مراکز اداری و شرکت‌ها داشته و نقش مهمی‌ در اتاق‌های مدیریتی دارد. این محصول همانطور که از نام آن پیداست، مخصوص استفاده مدیران ساخته شده و دارای ویژگی‌های مخصوص برای استفاده آنها می‌باشد. همانطور که می‌دانید مدیر هر شرکت وظایف بسیار مهمی‌ دارد و برای این که بتواند این وظایف را به درستی انجام دهد، باید محل مناسبی برای نشستن داشته باشد.

صندلی مدیریتی M-3020

ویژگی‌های صندلی مدیریتی کدامند؟

از آنجایی که مدیران اغلب زمان زیادی را در حالت نشسته به سر می‌برند باید صندلی مناسبی داشته باشند که در این بین انواع صندلی اداری، صندلی مدیریتی بهترین گزینه است. چراکه محلی نرم و راحت برای آنها فراهم خواهد کرد. ویژگی‌های صندلی مدیریتی به شرح زیر است:

  1. ارگونومیک بودن صندلی: صندلی مدیریتی باید در خود خاصیت ارگونومیک بودن را داشته باشد تا بتواند راحتی را به وجود آورده و از خستگی افراد جلوگیری کند. این موضوع توسط طراحی اصولی شکل گرفته که باید به آن دقت کنید.
  2. قابلیت تنظیم صندلی: این قابلیت ممکن است در قسمت‌های مختلف صندلی به چشم بخورد. برای مثال شما می‌توانید صندلی مدیریتی را تغییر ارتفاع دهید و یا دسته‌ها و پشتی را به بهترین شکل تنظیم کنید تا مناسب با فیزیک بدنی شما قابل استفاده باشد.
  3. پشتی و پشت سری : صندلی مدیریتی برای استفاده‌های طولانی مدت ساخته می‌شوند و به همین دلیل باید پشتی آن به گونه ای باشد که بتواند پشتیبانی خوبی از سر و کمر فراهم کند. برای قسمت سر، معمولا یک پد اسفنجی استفاده می‌شود که قابل تنظیم است.

صندلی مدیریتی خود دارای مدل‌های مختلفی است که از نظر طرح و ساختار بسیار متنوع بوده و به همین دلیل انتخاب‌های بسیاری پیش رو خواهی داشت. شما می‌توانید به دسته بندی مربوطه در سایت مبلمان اداری پاوید مراجعه کنید و به این مدل‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین برای خرید صندلی مدیریتی ارزان می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

خرید صندلی مدیریتی ارزان + معرفی 2 مدل ارزان و با کیفیت

صندلی کارمندی چیست و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

صندلی کارمندی نمونه دیگری از انواع صندلی اداری است که کارکرد آن از نامش مشخص است. در هر شرکتی که وارد شوید، قطعا کارمندانی را خواهی دید که پشت میز مشغول فعالیت هستند و روی صندلی‌های مخصوصی نشسته اند. این نوع صندلی‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که کارکنان روی آنها احساس راحتی کنند و بتواند کار خود را به بهترین شکل انجام دهند.

ویژگی‌های صندلی کارمندی

از انواع صندلی اداری، صندلی های کارمندی را می توان معرفی کرد.همانطور که می‌دانید نشستن طولانی مدت روی صندلی می‌تواند آسیب‌های زیادی برای افراد به دنبال داشته باشند و کارکنان یک شرکت به شدت در معرض این آسیب‌های هستند. یکی از راه‌های ساده برای جلوگیری از این اتفاقات استفاده از صندلی کارمندی است که درست و اصولی ساخته شده باشد. یک صندلی کارمندی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • داشتن ارگونومی‌ و راحتی بدنه
  • طراحی مناسب با محل کار
  • جلوگیری از تعریق بدن
  • قابلیت تنظیم قسمت‌های مختلف

صندلی کارمندی K-2009

در بین انواع صندلی اداری ، صندلی کارمندی نیز باید دارای بدنه ای نرم و راحت باشد. ارگونومیک بودن صندلی باعث جلوگیری از خستگی زودرس افراد شده و تمرکز آنها را حفظ خواهد کرد. شما به عنوان مدیر یک شرکت وظیفه دارید که بهترین نوع صندلی را برای کارکنان شرکت خود تهیه کنید و با این کار می‌توانید روحیه و راندمان کاری آنها را حفظ کنید. پس از کنار این موضوع راحت رد نشوید. بخش مهمی‌ از روند پیشرفت شما به کارمندان بستگی داشته و بدون در اختیار گذاشت صندلی مناسب که ویژگی‌های بالا را داشته باشد این کار سخت تر خواهد شد.

صندلی کنفرانسی چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده که وارد شرکتی شده باشید که در آن محلی به عنوان اتاق کنفرانس وجود داشته باشد. یکی از انواع صندلی اداری که در این اتاق‌ها کاربرد‌های بسیاری دارد، صندلی کنفرانسی است. در این اتاق‌ها معمولا گفتگوهای بسیار مهمی‌ صورت می‌گیرد و به همین دلیل شما به عنوان یک کارفرما باید محل مناسبی برای این گفتگوها فراهم کنید.

ویژگی‌های صندلی کنفرانسی

این محصول در بین انواع صندلی اداری از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه معمولا در اتاق جلسات استفاده می‌شود و در این محل پیشبرد اهداف شرکت صورت می‌گیرد و در صورتی که افرادی که در این اتاق حضور دارند محل مناسبی برای همکاران و کارکنان خود صندلی مناسبی در اختیار نداشته باشند ممکن است نتوانند تمرکز خود را حفظ کنند و جلسه برای آنها بسیار حوصله سر بر و کسل کننده پیش برود. همچنین همکاران شما با داشتن صندلی مناسب حس راحتی را برای آنها به وجود خواهی آورد و به همین دلیل نتیجه متفاوتی را از جلسه دریافت خواهی کرد. به صورت کلی صندلی کنفرانسی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • پایه‌های ثابت و محکم
  • طراحی رسمی‌ و شیک
  • اندازه و ابعاد مناسب

در بین انواع صندلی اداری،صندلی کنفرانسی که تهیه می‌کنید باید طراحی مناسب اتاق جلسات داشته باشد. در همین خصوص باید دقت داشته باشید که اتاق شما چه نوع چیدمان و معماری‌ای دارد و با توجه به این موارد اقدام به خرید کنید. معمولا صندلی کنفرانسی دارای پایه‌های ثابتی است که بتواند از تکان‌ها و لغزش‌های ناگهانی جلوگیری کند و اندازه‌ای مناسب با میز کنفرانس داشته باشد تا افراد بتوانند حس راحتی داشته باشند. همچنین باید از متریال ضد تعریق روی این صندلی استفاده شده باشد تا در صورت طولانی شدن جلسات بدن افراد دچار تعریق نشود.

صندلی کنفرانسی C3041

صندلی انتظار چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

یکی دیگر از مدل‌ها در انواع صندلی اداری، صندلی انتظار است. در هر شرکت و اداره‌ای ممکن است مراجعه کنندگانی حضور داشته باشند که در انتظار دیدار کارفرما و مدیر شرکت هستند. به همین دلیل باید فضایی مناسب برای انتظار آنها فراهم شود که در این خصوص صندلی‌های انتظار کاربرد‌های فراوانی خواهند داشت. شما به عنوان یک مدیر مجموعه باید راحتی را نه تنها برای کارکنان خود بلکه برای مشتریان و ارباب رجوع فراهم کنید. این راحتی برای مشتریان توسط صندلی‌های انتظار مهیا شده و در صورت انتخاب درست و اصولی این محصول، انتظار کشیدن را برای آنها ساده تر خواهی کرد.

هیچ کس از منتظر بودن دل خوشی ندارد به خصوص در محیط‌های خشک و رسمی‌ که می‌تواند بسیار طاقت فرسا باشد. بسیاری از مدیران شاید به این موضوع توجه زیادی نداشته باشند اما با یک تصمیم ساده می‌توانید انتظار کشیدن را برای مهمانان خود کوتاه تر کنید. مبلمان اداری مدل‌های بسیار از این نوع صندلی‌ها را به بازار عرضه کرده تا هر کسی بتوانند با توجه به حوزه کاری و محیط کار خود بهترین انتخاب را داشته باشند.

ویژگی‌های صندلی انتظار چیست؟

به صورت کلی صندلی انتظار در بین انواع صندلی اداری، نقش مهمی‌ در رضایت مشتریان و پرتسیژ کاری شما دارد و همچنین اولین چیزی است که مشتریان با ورود به شرکت با آن مواجه خواهند شد. در صورتی که صندلی مناسبی برای این کار انتخاب کنید مطمئن باشید که از شما تا مدت‌ها به خوبی یاد خواهند کرد. صندلی انتظار مناسب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • طراحی مناسب با محیط کار شما داشته باشد.
  • طول عمر و کیفیت بالایی داشته باشد.
  • بر اساس ظرفیت مورد نیاز شما طراحی شده باشد.

صندلی انتظار نیز مانند دیگر مدل‌های انواع صندلی اداری، دارای تنوع زیادی در مدل‌ها هستند. برای مثال صندلی انتظار فرودگاهی صندلی‌هایی هستند که به صورت به هم چسبیده هستند و برای مکان‌هایی کاربرد دارند که رفت و آمد زیادی در آنها صورت می‌گیرد. اگر زیادی رفت و آمد ندارید می‌توانید از صندلی انتظار‌های کم ظرفیت تر مثلا 3 نفره و یا مبلمان اداری استفاده کنید که در بخش بعدی به این مورد خواهیم پرداخت.

یکی از ویژگی‌های خوب صندلی انتظار این است که شما می‌توانید ظرفیت‌های مختلفی را تهیه کنید. برای مثال شما می‌توانید از 4 ردیف صندلی انتظار 4 نفره استفاده کنید که این مورد می‌تواند هزینه‌های شما را در مقایسه با خرید تکی این صندلی‌ها تا حد زیادی کاهش دهد.

صندلی انتظار کد W-0090

مبلمان اداری چیست و چه کاربرد‌هایی دارد؟

نمونه دیگری از انواع صندلی اداری در بازار وجود دارد که به عنوان مبلمان اداری عرضه شده است. مبلمان اداری در واقع به مجموعه ای از صندلی‌های اداری و چیدمان آنها گفته می‌شود که معمولا به صورت ست عرضه می‌شوند. این محصولات به گونه ای ساخته شده اند که شما می‌توانید مجموعه از صندلی مدیریتی و کنفرانسی را بر اساس یک طرح و یک شکل تهیه کنید و با این کار جلوه خاصی به محل کار خود ببخشید.

ویژگی‌های مبلمان اداری

مبلمان اداری و انواع صندلی اداری دارای طرح‌ها مختلفی هستند که هر کدام با توجه به سبکی خاص طراحی و ساخته شده اند. این محصولات از این جهت حائز اهمیت بوده که دکوراسیون محل کار شما تا حد زیادی به این محصولات بستگی داشته و چیدمان نیز تأثیر بسزایی در روحیه افراد و پرستیژ و اعتبار شرکت شما دارد. پس در صورتی که قصد استفاده از مبلمان اداری را دارید بهتر است که ابتدا با مدل‌های مختلف و سبک‌های آن آشنا شوید. در مقاله زیر به طور مفصل به این سبک‌ها پرداخته شده و پیشنهاد می‌کنیم حتما به آن سر بزنید تا اطلاعات کاملی به دست آورید.

انواع سبک‌های مبلمان اداری و کاربرد‌های آنها

جمع بندی

در بازار، انواع صندلی اداری وجود دارند که هر کدام از آنها به زیرشاخه‌های مختلفی متصل می‌شوند. صندلی‌هایی مثل، مدیریت، کارمندی و انتظار همگی جزو صندلی اداری هستند که هر کدام کاربرد‌های مشخصی دارند. صندلی مدیریتی برای مدیران، صندلی کارمندی برای کارکنان و صندلی انتظار برای مشتریان ساخته شده اند که با استفاده درست و اصولی از آنها، اعتبار زیادی به مجموعه خود خواهی بخشید.

مبلمان اداری پاوید به عنوان یکی از معتبر ترین تولید کننده‌های صندلی اداری است که تاکنون توانسته انواع صندلی اداری را به بازار عرضه کند و رضایت مشتریان را با خود به همراه داشته باشد. شرکت پاوید برای تمامی‌ محصولات خود 2 سال گارانتی در نظر گرفته است و به همین دلیل شما می‌توانید با اطمینان کامل محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید. برای سفارش نیز می‌توانید از سایت، به صورت تلفنی و یا حضوری خرید خود را انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *