معرفی

تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان در چیست؟

تفاوت مبلمان اداری و مبلمان خانگی

امروزه یکی از وسیله‌هایی که برای تزئین دکوراسیون استفاده می‌شود، مبلمان است که با گذر زمان کارایی بسیاری پیدا کرده و در هر جایی اعم از محیط‌های رسمی‌و خانگی کارکرد‌های بسیاری پیدا کرده است. در گذشته استفاده از مبلمان فقط در محیط منزل استفاده می‌شد و به مرور این وسیله‌ها در اداره‌ها و برای طراحی دکوراسیون داخلی اداره‌ها و شرکت‌های مختلفی استفاده شدند تا قابلیت‌های آنها به خوبی به کار گرفته شود. این کار باعث شده تا تفاوت‌هایی میان مبلمان اداری و مبلمان مهمان نمایان شود که کارکرد‌های آنها را نیز تغییر داده است.

آشنایی با تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان می‌تواند کمک زیادی به شما در تهیه بهترین مدل کند و پس از مطالعه این مقاله شما اطلاعات کاملی در این راستا پیدا خواهی کرد که می‌تواند در خرید مبلمان اداری تأثیر زیادی داشته باشد. این نوع محصولات در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند و به دلیل قابلیت‌های مختلفی که ممکن است داشته باشند، از قیمت‌های متفاوتی برخوردار هستند. اما پیش از پرداختن به تفاوت‌های این دو محصول بهتر است با مشخصات آشنا شوید که در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

مبلمان اداری چیست؟‌‌

مبلمان اداری در واقع به موارد زیادی مربوط می‌شود و از وسایل مختلف گرفته و تا نحوه چیدمان آنها را شامل می‌شود. بسیار فکر می‌کنند که مبلمان اداری تنها به مبل‌هایی که در اداره‌ها استفاده می‌شوند می‌گویند، اما در واقع مبلمان اداری علاوه بر مبل‌ها شامل صندلی‌های اداری، صندلی انتظار و صندلی مدیریت، میز‌های مدیریت و میز جلسات و حتی میز کامپیوتری نیز می‌شود که با توجه به این موارد می‌توانید متوجه گسترده بودن حوزه مبلمان اداری شوید.

فضای استفاده از مبلمان اداری بسیار متفاوت از مبلمان مهمان بوده و این یکی از مهمترین عواملی است که در آن باید دقت زیادی کرد. برای مثال نمی‌توانید از مبلمان مهمان در فضای رسمی‌و اداری استفاده کنید چراکه ظاهر شرکت را زیر سوال خواهد برد. همچنین استفاده از مبلمان اداری در فضاهای مختلف نیز بسیار متفاوت خواهد بود و در مکان‌هایی مثل بیمارستان، بانک و رستوران همگی باید مدلی مناسب را متناسب با فضای کاری مشخص استفاده کرد. همانطور که در تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان متوجه شدید، ظاهر این محصولات تأثیر زیادی در این امر داشته و باید این موضوع را بسیار مورد توجه داشته باشید. کارکنان و کارمندان در محیط‌های اداری زمان زیادی را صرف می‌کنند و به همین دلیل باید فضایی را برای آنها به وجود آورد که بتوانند روحیه خوبی داشته و راندمان کاری بالاتری داشته باشند. استفاده از مبلمان اداری مناسب حتی در روحیه مراجعه کنندگان و همکاران شما بی تأثیر نبوده و تا مدت‌ها در یاد افراد خواهد ماند و شرکت شما با این موارد بین افراد مختلف یادآوردی می‌شود.

شرکت پاوید یکی از تولید کنندگان این مبلمان اداری به شمار می‌رود که تاکنون مدل‌های بسیاری را به بازار تولید کرده است. مشتریان اغلب برای چیدمان دکور اداره و شرکت خود به پاوید مراجعه می‌کنند و از تنوع محصولات پاوید در این زمینه استفاده می‌کنند. از آنجایی که این موضوع، یعنی تزئین و طراحی دکوراسیون داخلی اداره جزو مهمترین اقداماتی است که باید انجام دهید، بهتر است با مبلمان اداری آشنایی بیشتری پیدا کنید.

مبلمان Mj-106 راست

مشاهده مشخصات و خرید مبل اداری کد Mj-106

مشخصات مبلمان اداری

در بررسی تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان، مشخصات آنها از اهمیت زیادی برخوردار بود و به همین دلیل در این بخش به توضیح مشخصات مبلمان اداری خواهیم پرداخت. مبلمان اداری همانطور که از نام آن پیداست، جهت استفاده در محیط‌های اداری و رسمی‌ کاربرد دارد و به همین علت باید مشخصات ظاهری مناسب برای این کار داشته باشد. ظاهر مناسب برای این مکان‌ها، شیک و رسمی‌ می‌باشد که اکثر مبلمان اداری از این ویژگی برخوردار هستند. محصولاتی که در شرکت پاوید تولید می‌شوند، همگی ظاهری زیبا و جذاب دارند که در عین حال ساده بوده و می‌توانید از آنها برای طراحی محیط اطراف خود استفاده کنید.

این سری محصولات معمولا بدون هیچگونه تزئینات اضافه مثل تاج و طرح‌های مختلف روی بدنه ساخته می‌شوند تا تمرکز افراد را به هم نزنند. همانطور که پیش تر گفته شد مبلمان اداری شامل وسایل مختلفی شده که در زیر نمونه‌هایی از این وسایل لیست شده اند:

  • صندلی اداری
  • میز کامپیوتر
  • جلو مبلی
  • صندلی انتظار

از این موارد در ساخت و طراحی دکوراسیون اداره با عنوان مبلمان اداری یاد می‌شود.

مبلمان مهمان چیست؟

با آشنایی پیدا کردن با مبلمان اداری، بد نیست کمی‌ در مورد مبلمان مهمان بدانید تا به راحتی متوجه تفاوت‌های این دو سری از محصولات شوید. مبلمان مهمان در محیط‌های منزل استفاده زیادی دارد و امروز در هر منزلی نمونه ای از آن به چشم می‌خورد. این نوع مبلمان معمولا رنگ‌های شادتری دارند و طرح‌های متنوعی روی آنها به چشم می‌خورد و به اصطلاح شلوغ تر هستند. در زمان‌های گذشته مبلمان مهمان یک محصول لوکس و تجملی به شمار می‌رود اما امروزه بسیار متداول شده اند و به همین دلیل از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند. به صورت کلی مبلمان مهمان ظاهر جذاب و رنگی تری نسبت به مبلمان اداری داشته و حس راحتی بیشتری را به افراد منزل منتقل می‌کند. همچنین انتخاب آنها ممکن است بر اساس سلیقه‌های فردی صورت گیرد و مشکلات زیادی در این مورد وجود نخواهد داشت.

مبلمان خانگی نیز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مبلمان کلاسیک
  • مبلمان مدرن
  • مبل‌های فوتون
  • مبل‌های لاوست

انتخاب مبلمان خانگی مناسب به موارد زیادی بستگی دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید. شما می‌توانید با دقت به فضای منزل خود و همچنین نوع معماری فضایی که در اختیار دارید یکی از انواع مدل‌های مبلمان مهمان را انتخاب کنید و در آن دسته بهترین گزینه را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید. مبلمان خانگی همچنین وزن بسیار کمتری نسبت به نمونه‌های اداری دارد. از آنجایی که مبلمان اداری به ندرت جابجا می‌شود و به صورت مداوم توسط افراد مختلف استفاده می‌شود، متریال مقاوم تری در ساخت آنها به کار گرفته می‌شود بتواند آسیب‌هایی که ممکن است به آن وارد شود را به حداقل می‌رساند. در مبل‌های خانگی نیز به دلیل اینکه جابجایی‌هایی مختلفی برای تغییر دکوراسیون صورت می‌گیرد، وزن بسیار کمتری داشته و جابجایی آنها کار سختی نخواهد بود.

تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان در کدام مورد است؟

مبلمان اداری و مبلمان مهمان در مشخصه‌های زیادی با یکدیگر تفاوت دارند. این مشخصه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند.

  • تفاوت در رنگ و طرح
  • تفاوت در جنس و متریال

در قسمت‌های قبلی متوجه مشخصات این دو نوع محصول شدید و در این قسمت نیز به تفاوت این موارد ذکر شده می‌پردازیم.

طراحی مبلمان اداری

در مبلمان اداری معمولا طرح‌های استفاده می‌شود که زیبا و در عین حال ساده باشند. محیط‌های اداری نیز باید حالت رسمی‌ خود را حفظ کنند و به همین دلیل در ساخت آنها طرح‌های شلوغ و رنگی استفاده‌ای ندارد. این مورد باعث شده تا خلاقیت تولید کننده‌ها به سمت طراحی مبلمان اداری با ساختار رسمی‌ گرایش پیدا کند تا بتوانند نیاز مشتریان مختلف با سلیقه‌های متفاوت را به خوبی برطرف کند.

استفاده از مدل‌های جذاب و در عین حال ساده می‌تواند در روحیه کارمندان نیز تأثیر زیادی داشته باشد و حس خوبی را به آنها منتقل کند که این کار افزایش راندمان کاری آنها را نیز در پی خواهد داشت. پس به این محصولات صرفا به چشم یک وسیله تزئینی نگاه نکنید. در ساخت این محصولات نیز رنگ‌های متنوعی استفاده می‌شوند که اغلب تیره هستند و شما با توجه به محیط کار خود می‌توانید بهترین رنگ را انتخاب کنید. علت استفاده از رنگ‌های تیره نیز به این دلیل است که مبلمان اداری در طول روز مورد استفاده افراد مختلف قرار می‌گیرند و به همین دلیل زودتر دچار کثیفی می‌شوند و رنگ تیره این کثیفی را به خوبی از نظر‌ها پنهان خواهد کرد.

مبلمان اداری Mj-4009 نیم رخ راست

قیمت و خرید مبلمان اداری کد MJ-4009

 کیفیت و ساخت مبلمان اداری

یکی دیگر از موضوعاتی که در تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان وجود دارد کیفیت ساخت آنهاست. در هر دو این محصولات شما باید سعی داشته باشید که بهترین کیفیت را تهیه کنید. در مبلمان اداری معمولا متریال مقاوم تری استفاده می‌شود و به دلیل زیاد استفاده شدن آنها، امکان آسیب دیدن آنها بیشتر است. استفاده از مواد اولیه مقاوم تر باعث شده تا طول عمر محصول بیشتر شود اما نکته منفی در این مورد، افزایش وزن آنهاست که جابجایی آن را بسیار سخت تر کرده است.

در انتخاب مبلمان اداری باید به این موضوع دقت داشته باشید که محصولی که خریداری می‌کنید، دارای کیفیت ساخت مناسبی باشد و رویه از جنس پارچه مقاوم و یا چرم پارس باشد که در طولانی مدت دچار آسیب دیدگی نشود. همچنین ساختار محصول باید به گونه ای ساخته شده باشد که بتواند در مقابل وزن‌های بالا نیز مقاومت داشته باشد و در صورت استفاده‌های مداوم دچار آسیب دیدگی نشود.

طراحی مبلمان مهمان

بر خلاف مبلمان اداری، مبلمان خانگی از طرح‌های بسیار متنوعی بهره می‌برند که به افراد مختلف این اجازه را می‌دهد تا بتوانند با توجه به محیط منزل خود بهترین گزینه را انتخاب کنند. این نوع مبلمان دارای رنگ‌های بیشتری بوده و طرح‌های نسبتا شلوغی نیز در بدنه خود دارند و به همین دلیل می‌توانند حس راحتی را در منزل به وجود بیاورند. این تنوع باعث شده تا هر شخصی طبق سلیقه خود بتواند منزل خود را تزئین کند. بر خلاف مبلمان اداری که هنگام خرید باید مواردی مثل محیط کاری و معماری و نوع فعالیت را در نظر گرفت.

در ساخت مبلمان مهمان معمولا پارچه‌های گلدار استفاده می‌شود و ممکن است دارای تزئینات اضافه‌ای باشند و به همین دلیل استفاده از آنها در محیط‌های اداری جالب نخواهد بود. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نخواهد بود که در مبلمان منزل معمولا رنگ‌ها گرم استفاده می‌شود و این کار باعث شده تا این محصولات به راحتی با سایر وسایل خانه ارتباط برقرار کنند و حس خوبی را منتقل کنند.

نتیجه گیری از تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان

با مطالعه مطلب بالا متوجه تفاوت مبلمان اداری و مبلمان مهمان شده اید. مبلمان اداری به سبب اینکه در محیط‌های کاری و رسمی‌استفاده می‌شود، دارای طراحی و ظاهر ساده‌ای می‌باشد که در صورت خلاق بودن تولید کننده می‌توانند زیبایی ظاهری نیز داشته باشند. از طرف دیگر مبلمان مهمان برای استفاده در محیط‌های گرم و دوستانه مثل محیط منزل کاربرد داشته و به همین دلیل در ساخت آنها از رنگ‌های گرم و طرح‌های شلوغ استفاده می‌شود که می‌تواند حس صمیمیت را ایجاد کند.

مبلمان اداری بر خلاف مبلمان خانگی به سادگی هر چه تمام تر ساخته می‌شود و به همین دلیل در ظاهر آنها موارد اضافی‌ای مثل رویه طرح دار استفاده نمی‌شود. این ویژگی باعث شده تا کارمندان و افراد مختلفی که به محیط کاری شما وارد می‌شوند، تمرکز خود را حفظ کنند و از طرف دیگر جلوه‌ی رسمی‌ محیط کار حفظ خواهد شد. شرکت پاوید از تولید کننده‌های مبلمان اداری می‌باشد که تاکنون فعالیت‌های بسیاری در ساخت این محصولات داشته و به همین دلیل شما تنوع زیادی پیش روی خود خواهی داشت. در صورت تمایل می‌توانید با همکاران ما در شرکت پاوید تماس بگیرید و از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *