معرفی

صندلی اداری طبی چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

صندلی اداری طبی

صندلی اداری یکی از ملزومات هر اداره و شرکتی است. چراکه در دنیای امروزی بیشتر کارها در اداره‌ها، توسط کارمندان انجام می‌گیرد و بدیهی است که باید در حفظ سلامتی آنها کوشا باشید. یکی از کارهایی که در این مورد می‌توانید انجام دهید، تهیه صندلی اداری طبی است که به واسطه آن سلامتی کارکنان به خطر نخواهد افتاد. اگر جزو صاحبان کسب و کار باشید حتما می‌دانید که بزرگترین سرمایه شما کارمندان و نیروی انسانی که در اختیار دارید می‌باشد و به همین جهت باید هر کاری برای حفظ آرامش و سلامتی آنها انجام دهید.

یکی از خصوصیاتی که در صندلی اداری به آن دقت می‌شود، قابلیت طبی بودن آن است که از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و حفظ سلامتی کارکنان به این خاصیت وابسته است. البته که نحوه نشستن پشت صندلی و تنظیم آن و بسیاری موارد دیگر در فشارهایی که ممکن است هنگام نشستن به بدن وارد شود، تأثیر گذار هستند اما تهیه صندلی طبی می‌تواند تا حد زیادی این تأثیرات را خنثی کند. با ما همراه باشید تا با خصوصیاتی که یک صندلی طبی باید داشته باشد آشنا شوید.

صندلی اداری طبی چیست؟

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، از خصوصیات مهم صندلی اداری، طبی بودن آن است. صندلی اداری طبی به نوعی صندلی گفته می‌شود که در آن اصول طراحی صورت گرفته و دارای تمام ویژگی‌هایی است که می‌تواند راحتی و آسایش را برای افراد مختلف فراهم کند. نشستن طولانی مدت پشت صندلی ممکن است باعث بروز آسیب‌های جسمانی شود و بیشتر از همه کارمندان یک شرکت در معرض این آسیب‌ها هستند. به دلیل اینکه کارکنان زمان زیادی از روز را به فعالیت‌های پشت میز اختصاص می‌دهند پس باید یک صندلی اداری استاندارد در اختیار داشته باشند که از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند.

صندلی اداری طبی می‌تواند راحتی را برای شما فراهم کند اما در این مورد موارد زیادی دخیل هستند. مانند ارگونومی‌ و نوع طراحی ظاهری. شاید برای شما سوال باشد که ظاهر صندلی چه تأثیری دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که در کنار سلامت جسمی، سلامت روانی نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و یک صندلی با ظاهر زیبا و جذاب می‌تواند حس خوبی را با خود به همراه داشته باشد که نتیجه آن بهتر شدن راندمان کاری خواهد بود.

صندلی اداری طبی می‌تواند مدل‌های مختلفی را شامل شود. برای مثال صندلی کارمندی، صندلی مدیریتی و صندلی کنفرانسی نیز می‌تواند دارای این خاصیت باشد. در این باره می‌توانید مقاله زیر را نیز مشاهده کنید.

صندلی مدیریتی طبی چیست؟

صندلی مدیریتی کد M-4009

قیمت و خرید صندلی اداری طبی 4009

صندلی اداری طبی چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

یکی از مشکلاتی که برای همه ی کارمندان یک شرکت و اداره وجود دارد، خود مسئله نشستن است. بدن انسان برای نشستن طراحی نشده و آرگونومی‌ آن به گونه‌ای است که هنگام نشستن فشار‌های زیادی به قسمت‌های مختلف بدن وارد می‌شود. از طرف دیگر به جز این وضعیت نمی‌شود در حالت دیگری کارهای اداری را انجام داد و به همین دلیل تنها راهی که پیش رو وجود دارد ، تهیه صندلی اداری است.

صندلی اداری طبی با داشته ویژگی‌های مختلف می‌تواند از بسیاری از آسیب‌ها جلوگیری کند و با استفاده از آن احتمال گرفتگی عضلات، درد زانو و کمر درد و گردن درد کاهش پیدا می‌کند. پس بهتر است پیش از بروز این مشکلات به فکر تهیه صندلی اداری بپردازید. لازم به ذکر است که عده‌ای تصور می‌کنند که این موارد در صورت رعایت کردن نکات نشستن صحیح روی صندلی بروز نخواهد کرد. اما دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاده و پیش بینی کردن همیشه بهتر از درمان است.

به صورت کلی صندلی اداری طبی باید دارای خصوصیات زیر باشد:

  • قابلیت تنظیم قسمت‌های مختلف
  • طراحی ارگونومیک و پشتیبانی از گودی کمر
  • ضد تعریق بودن روکش صندلی
  • پایه‌های چرخ دار روان و بی صدا

تنظیم صندلی اداری چه خاصیتی دارد؟

یکی از قابلیت‌های بسیار مهم در صندلی اداری طبی، قابلیت تنظیم کردن آن است. این ویژگی سبب شده تا هر کسی که از صندلی استفاده می‌کند بتواند آن را مطابق با نیاز و شرایط جسمانی خود تنظیم کند و به راحتی ترین حالت ممکن روی صندلی خود بنشیند. قابلیت تنظیم صندلی به قسمت‌های مختلف آن مربوط می‌شود. برای مثال دسته‌ها، پشتی و ارتفاع صندلی هر کدام به صورت جداگانه باید تنظیم شوند و تا صندلی در بهترین وضعیت قرار گیرد.

صندلی اداری طبی که در مبلمان اداری پاوید تولید می‌شود دارای چنین امکانی می‌باشد. به وسیله اهرمی‌ که معمولا در زیر دسته‌های صندلی قرار دارد شما می‌توانید شیب پشتی را تنظیم کنید. این کار برای کسانی است که می‌خواهند تمرکز خود را هنگام کار حفظ کنند. همچنین در صورتی که کسی نیاز به استراحت کردن داشته باشد می‌تواند این شیب را کمی‌ بیشتر کرده تا حالت درازکش پیدا کند و به بدن خود استراحت بدهد.

از طرف دیگر صندلی اداری طبی باید دارای امکان تنظیم دسته‌ها باشد. اگر جزو افرادی باشید که روزانه تایم زیادی را روی صندلی می‌نشینید، اگر صندلی شما استاندارد نباشد ممکن است دچار افتادگی شانه‌ها شوید. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید دسته‌های صندلی را متناسب با اندازه دست و شانه‌های خود تنظیم کنید تا احساس راحتی داشته باشید. مورد دیگری که باید به آن اشاره کنیم، تنظیم ارتفاع صندلی است. این قابلیت می‌تواند مخصوصا برای افراد قد بلند بسیار کاربرد داشته باشد. همچنین برای تناسب داشتن صندلی با میز، این موضوع بسیار مهم می‌باشد. زیرا بهترین ارتفاع صندلی این است که دسته‌های صندلی با میز در یک راستا قرار گرفته باشد.

صندلی مدیریتی کد M 3035 طوسی

مشاهده مشخصات و قیمت صندلی مدیریتی 3035

طراحی ارگونومیک در صندلی اداری طبی چه اهمیتی دارد؟

یکی دیگر از موارد که در صندلی اداری طبی وجود دارد، طراحی اصولی آن است. این مورد که از آن به اسم ارگونومیک یاد می‌شود، مهمترین اصل در حفظ سلامتی افراد است. علم ارگونومیک با بررسی حالت‌های مختلف بدن و برآورد فشارهایی که بر اندام ما وارد می‌شود کمک زیادی کرده تا در طراحی‌ها بتوانیم بهترین حالتی که صندلی می‌تواند داشته باشد را در نظر بگیریم. متاسفانه در بازار صندلی اداری عده زیادی از این عنوان برای صندلی‌های خود استفاده می‌کنند تا توجه مشتریان را جلب کنند در صورتی که بسیاری از تولید کننده‌ها حتی ممکن است از ارگونومیک بودن صندلی چیزی ندانند.

در مبلمان اداری پاوید صندلی‌ها به صورت کاملا ارگنومیک ساخته می‌شود. اما این ارگونومیک بودن به چه معناست. در واقع این موضوع را باید به صورت فیزیکی آزمایش کنید. هنگامی‌ که روی صندلی می‌نشینید، باید حس کاملا راحتی داشته باشید. این کار به این دلیل است که در طراحی پشتی صندلی همواره سعی شده تا قسمت‌های مختلف بدن به خوبی دربر گرفته شود و با این کار از خستگی شما جلوگیری خواهد شد. یکی از ویژگی‌های طراحی ارگونومیک این است که گودی کمر را به خوبی پوشش می‌دهد و با این کار فشار زیادی در ستون فقرات شما خواهد برداشت.

قسمت نشیمنگاه صندلی طبی اداری از دیگر بخش‌های مهم صندلی است که باید به آن دقت کنید. همانطور که می‌دانید هنگام نشستن روی صندلی فشار زیادی روی باسن وارد می‌شود و به همین دلیل تولیدکننده‌های معتبر مثل مبلمان اداری پاوید به این قسمت توجه زیادی دارند. با نشستن روی اینگونه صندلی‌های اداری، متوجه خواهی شد که قسمت ران‌های شما فشاری حس نخواهند کرد و تمام فشار بدن شما به صندلی منتقل خواهد شد.

ضد تعریق بودن صندلی اداری طبی

از قابلیت‌هایی که در صندلی اداری طبی باید در نظر گرفته شود، ضد تعریق بودن صندلی است. همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، کارمندان روزانه زمان زیادی را پشت میز سپری می‌کنند و حداقل 8 ساعت در حالت نشسته به سر می‌برند. به همین دلیل نیاز است که صندلی که در اختیار دارند دارای خاصیت ضد تعریق باشد تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

این ویژگی به دو عامل زیر بستگی دارد:

  1. استفاده از متریال خاص
  2. طراحی پشتی و نشیمنگاه

ضد تعریق بودن صندلی تا حد زیادی بستگی به روکشی دارد که در ساخت آن استفاده می‌شود. تولید کننده‌هایی مثل مبلمان اداری پاوید همواره از چرم پارس PU دار استفاده می‌کنند تا صندلی اداری طبی بتواند به خوبی جلوی تعریق بدن را بگیرد و مشکلی در این مورد به وجود نیاید. از طرف دیگر طراحی صندلی نیز باید به گونه ای باشد که جریان هوا هنگام تکیه دادن به خوبی جریان داشته باشد که معمولا طراحی‌های شیار دار یا حفره دار در این مورد استفاده می‌شوند.

عوارض نشستن روی صندلی اداری غیر استاندارد

همانطور که قبلا به این موضوع اشاره کردیم، نشستن روی صندلی اداری که طبی و استاندارد باشد می‌تواند صدمات زیادی به بدن شما وارد کند. از آنجایی که کارمندان روزانه حداقل 8 ساعت از زمان خود را در حالت نشستن به سر می‌برند در معرض آسیب‌هایی قرار می‌گیرند که بعضا جبران ناپذیر هستند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که چنین شرایطی دارید دیر یا زود ممکن است دچار این اتفاق شوید. از جمله عوارض استفاده از صندلی غیر استاندارد می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد.

  • آرتروز گردن
  • کمر درد
  • درد زانو
  • آسیب به ستون فقرات
  • مچ درد
  • گرفتگی عضلات
  • درد شانه‌ها و دست‌ها
  • اختلال در گردش خون

صندلی مدیریتی کد M-4004g

مشاهده قیمت و خرید صندلی مدیریتی 4004

نکات مهم هنگام خرید صندلی اداری طبی

همیشه هنگامی‌ که پای خرید صندلی اداری طبی وسط می‌آید دچار دوگانگی و تردید زیادی می‌شویم. برای جلوگیری از این اتفاق نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. صندلی اداری طبی باید قابلیت تنظیم داشته باشد. شما باید بتوانید صندلی را از نظر زاویه پشتی، دسته‌ها و ارتفاع به سادگی تنظیم کنید.
  2. صندلی که می‌خواهید خریداری کنید باید از متریال مقاومی‌ ساخته شده و طول عمر بالایی داشته باشد.
  3. طراحی محصول اهمیت زیادی دارد چراکه می‌تواند در دکوراسیون محل کار تأثیر بسزایی داشته باشد.
  4. راحتی صندلی به صورت مستقیم روی راندمان کاری کارکنان تإثیر زیادی دارد پس این مورد را در نظر داشته باشید.
  5. ممکن است کارکنان شما نیاز به تحرک و حرکت به اطراف داشته باشند. پس باید دقت کنید که چرخ‌های صندلی کاملا روان و بی صدا باشند.

به صورت کلی به هر صندلی با عنوان طبی اعتماد نکنید مگر اینکه شخصا آنها را چک کنید و یا از فروشنده معتبر خرید داشته باشید. سعی کنید پیش از خرید ویژگی‌هایی که از صندلی اداری انتظار دارید را لیست کنید تا تصمیم بهتری در این مورد بگیرید.

نحوه خرید صندلی اداری طبی

برای خرید صندلی اداری طبی بهتر است تا حد ممکن سعی کنید به صورت حضوری خرید خود را انجام دهید. با این کار می‌توانید تمام ویژگی‌های ذکر شده در این مطلب را شخصا بررسی کنید و از خرید خود اطمینان داشته باشید. فروشگاه‌های اینترنتی معمولا چنین امکانی ندارد و خرید شما همواره با ریسک همراه خواهد بود.

مبلمان اداری پاوید چنین امکانی را برای مشتریان به وجود آورده که بتوانند صندلی را از نزدیک مشاهده کرده و آن را تست کنند. این مورد باعث شده تا در طول تمام این سالها مشتریان به پاوید اعتماد زیادی داشته باشند. برای این کار می‌توانید به یکی از آدرس‌های موجود در سایت مراجعه کنید و صندلی مورد نظر خود را تهیه کنید.

صندلی مدیریتی کد M-4002

مشخصات و خرید صندلی مدیریتی طبی 4002

سخن پایانی

یکی از وسیله‌های بسیار مهم در هر شرکتی صندلی اداری طبی است که مزایای زیادی دارد. این نوع صندلی اگر واقعا دارای خاصیت طبی بودن باشد، می‌تواند سلامتی شما را حفظ کند و از آسیب‌هایی که ممکن است برای شما ایجاد شود جلوگیری کند. این محصول مدل‌های مختلفی دارد که در بالا تعدادی از آنها را برای شما معرفی کردیم. اما به صورت کلی خاصیت‌هایی که چنین صندلی باید داشته باشد، در همه مدل‌ها یکسان خواهد بود و شما می‌توانید چنین ویژگی هایی را از آنها انتظار داشته باشید.

مبلمان اداری پاوید با داشتن سالها سابقه در زمینه طراحی و ساخت صندلی اداری توانسته اعتماد خریداران این نوع محصولات را به خود جلب کند. یکی از ویژگی‌های خرید از پاوید داشتن دو سال گارانتی برای تمام صندلی‌هاست که خریداران را از خرید خود مطمئن می‌کند. همچنین امکان خرید حضوری برای مشتریان سخت پسند در نظر گرفته شده و اگر جزو این افراد هستید می‌توانید از این امکان استفاده کنید. سفارش از پاوید به صورت تلفنی و اینترنتی نیز میسر است و به صورت که تمایل داشته باشید می‌توانید محصول خود را خریداری کرده و از آن لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *