معرفی

ویژگی های صندلی کارمندی استاندارد + معرفی و خرید

صندلی کارمندی استاندارد

یکی از دغدغه‌های افرادی که روزانه سر و کار زیادی با صندلی‌ها دارند، این است که محصولی تهیه کنند تا بتواند نیاز‌های آنها را برطرف کند. صندلی کارمندی استاندارد در بازار ایران از محصولاتی است که بسیاری از افراد دورکار، کارمندان و حتی صاحبان کسب و کار به دنبال آن هستند. اما منظور از ارزان و گران بودن صندلی چیست؟. آیا گران بودن همیشه به معنی خوب بودن است؟

صندلی کارمندی اصولا در محیط‌های اداری استفاده می‌شود و ممکن است افرادی که در منزل کار می‌کنند از آنها استفاده کنند. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که در خرید این محصولات، می‌توان از هزینه‌های گزاف دوری کرد و صندلی‌ای تهیه کرد که بتواند معیار‌های مورد نیاز شما را داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم شما را با صندلی کارمندی استاندارد و ویژگی‌هایی که باید داشته باشد آشنا کنیم تا بتوانید در هزینه‌های خود صرفه جویی زیادی داشته باشید و از طرفی راحتی و آرامش را برای خود مهیا کنید. با ما همراه باشید.

صندلی کارمندی استاندارد چیست؟

به صورت کلی صندلی کارمندی یکی از وسایلی است که استفاده‌های بسیاری در محیط‌های اداری داشته و به عنوان یک کارفرما باید بتوانید راحتی را برای کارمندان خود فراهم کنید. در این بین تهیه یک صندلی مناسب امری مهم بوده که بی توجه به آن می‌تواند باعث به هم خوردن آرامش و تمرکز فکری کارمندان شده و راندمان کاری آنها شود. صندلی کارمندی استاندارد می‌تواند در مواقعی که شخصی تازه شروع به کار کرده است و یا شرکتی راه‌ اندازی کرده است بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد که در این خصوص باید دقت زیادی کرد زیرا عدم تهیه صندلی مناسب می‌تواند حتی هزینه‌های بیشتری برای شما ایجاد کند.

اما صندلی کارمندی استاندارد به چه صندلی‌ای می‌گویند؟. بسیاری بر این باورند صندلی ارزان، محصولی است که از قیمت و کیفیت پایینی برخوردار باشد و به صورت کلی این حرف درست می‌باشد. اما نکته‌ای که وجود دارد این است که همیشه ارزان بودن به معنی بی کیفیت بودن نیست. در ساخت صندلی‌های کارمندی متریال‌های مشخصی استفاده می‌شود و به همین دلیل کیفیت آنها در پایین ترین حالت باید استاندارد خود را حفظ کند.

شرکت مبلمان اداری پاوید با داشتن سالها سابقه در تولید صندلی اداری تاکنون مدل‌های مختلفی از این صندلی‌ها را با پایین ترین قیمت به بازار عرضه کرده و اگر در بازار صندلی‌ای پیدا کردید که قیمت‌های پایین تری از این مدل‌ها داشتند، از خرید آنها صرف نظر کنید. چراکه ممکن است مشکلات بیشتری برای شما به وجود بیاید در بخش‌های بعدی به آن می‌پردازیم.

صندلی کارمندی استاندارد چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هر صندلی‌ای که ساخته می‌شود، استاندارد‌های مشخصی دارد و در مورد قیمت آن نیز موارد مختلفی دخیل هستند. برای مثال ممکن است صندلی روکش چرم و یا پارچه ای داشته باشد و یا چرمی‌ که استفاده می‌کند ضد تعریق یا درجه 3 باشد. این موارد تأثیر مستقیمی‌ روی قیمت‌ها داشته و به همین دلیل باید ببینید که هنگام خرید صندلی کارمندی استاندارد چه انتظاری از آن دارید. به صورت کلی باید گفت که این نوع صندلی معمولا عملکرد ضعیف تری نسبت به مدل‌های گران قیمت تر دارد و علت آن همانطور که گفته شد استفاده از متریال بی کیفیت است که باعث کاهش قیمت آنها شده است.

در شرکت پاوید این موضوع کمی‌ متفاوت است. مبلمان اداری پاوید یکی از قدیمی‌ ترین تولید کننده‌هایی است که با داشتن سالها سابقه کار در این حوزه توانسته بازار این محصولات را در دست بگیرد و رضایت خریداران را با خود به همراه داشته باشد. در محصولاتی که در این شرکت تولید می‌شوند، معمولا بهترین مواد اولیه استفاده می‌شود و صندلی کارمندی استاندارد تولید شده در پاوید هم از چنین ویژگی‌ای برخوردار بوده و کمترین قیمت ممکن برای آنها در نظر گرفته شده است. قبل از پرداختن به توضیحات این موضوع بهتر است به صورت کلی بدانید که صندلی‌های کارمندی ارزان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند.

  • انعطاف پذیری و راحتی
  • قابلیت تنظیم قسمت‌های مختلف
  • ابعاد و اندازه مناسب
  • طول عمر بالا
  • قابلیت حرکت به اطراف
  • جذابیت و زیبایی ظاهری

صندلی کارمندی کد K 730

مشاهده قیمت و خرید صندلی کارمندی 730

راحتی و ارگونومی‌ صندلی کارمندی استاندارد

یکی از مهمترین بخش‌های صندلی کارمندی، میزان راحتی‌ای است که در اختیار شما قرار می‌دهد. این راحتی بیشتر مربوط به ارگونومی‌ صندلی است. ارگونومی‌ در واقع نوع طراحی صندلی است که به واسطه آن بدن شما در وضعیت راحتی قرار می‌گیرد و با این کار از گرفتگی بدن تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. اکثر صندلی‌هایی که دارای ویژگی ارگونومیک هستند معمولا دارای پشتی S شکل هستند. این ویژگی باعث شده تا گودی کمر شما پر شود و همچنین قوس ملایمی‌ به کمر خواهد داد و با این کار تا حد زیادی فشار از ستون فقرات شما برداشته خواهد شد.

بسیاری از صندلی کارمندی‌های موجود در بازار که قیمت بسیار پایینی دارند از چنین ویژگی‌ای برخوردار نبوده و به همین دلیل ممکن است آسیب‌های جسمی‌ زیادی برای شما به دنبال داشته باشد. این کار مخصوصا برای کسانی که به دنبال کاهش قیمت‌ها هستند اصلا توصیه نمی‌شود چراکه ممکن است پس از مدت کوتاهی صندلی کارایی خود را از دست بدهد و از همه مهمتر اینکه سلامتی شما به خطر خواهد افتاد. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بهتر است هزینه را فدای سلامتی خود نکنید.

قابلیت تنظیم صندلی کارمندی استاندارد

یکی از قابلیت‌هایی که یک صندلی کارمندی استاندارد باید داشته باشد، قابلیت تنظیم آن است. صندلی باید به گونه ای باشد که هر کسی بتواند با توجه به قد و سایز خود ارتفاع آن را تغییر دهد و به راحتی از صندلی استفاده کند. کارمندان یک شرکت معمولا زمان زیادی از روز را پشت میز کار خود سپری می‌کنند و در صورتی که صندلی با شرایط بدنی آنها سازگار نباشد پس از مدت کوتاه خسته شده و ممکن است آسیب ببینید.

این قابلیت تنظیم در مورد شیب و زاویه صندلی نیز صدق می‌کند. در اکثر صندلی‌های کارمندی از مکانیزم دوکاره استفاده می‌شود و به همین دلیل شما به کمک آن می‌توانید شیب مورد نظر را روی صندلی اعمال کنید تا بتوانید در راحت ترین حالت ممکن روی صندلی بنشینید. همچنین ممکن است در بعضی صندلی‌ها بتوانید اندازه دسته را نیز تغییر دهید که این مورد بسیار مهم بوده باید به آن دقت زیادی کرد. زیرا استاندارد نبودن دسته می‌تواند باعث افتادگی شانه‌ها شود.

قابلیت حرکت به اطراف در صندلی کارمندی استاندارد

از ویژگی‌هایی که یک صندلی کارمندی استاندارد دارد حرکت آن به اطراف است. در این بین چرخ‌ها و پایه‌ها بسیار مهم بوده چراکه هم باید وزن افراد را تحمل کند و هم بتواند آزاده به اطراف گردش داشته باشد. اگر جزو افرادی هستید که باید دائما به قسمت‌های مختلف میز خود دسترسی داشته باشید و یا به اطراف بچرخرید این قابلیت می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

همانطور که می‌دانید کارمندان یک شرکت باید بتوانند به کمد‌ها و کشوهایی که ممکن است از محل نشستن آنها دور باشد دسترسی داشته باشند و برای این کار معمولا باید از جای خود بلند شوند. این کار اگر به صورت دائمی‌ و مداوم باشد می‌تواند کسل کنندگی و کاهش کارایی را در پی داشته باشند. برای حل این مشکل صندلی کارمندی استاندارد از پایه‌های پنج پر و چرخ دار استفاده می‌کنند که این افراد اجازه می‌دهد تا روی صندلی خود بتوانند حرکت کنند و چرخش آزادانه‌ای به اطراف داشته باشند.

صندلی کارمندی کد K-820

مشاهده قیمت و خرید صندلی کارمندی K-820

جذابیت ظاهری صندلی کارمندی استاندارد

جدا از عملکرد و کیفیت صندلی، ظاهر آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. همانطور که می‌دانید صندلی‌ها یکی از وسیله‌های اصلی در طراحی محیط و دکوراسیون می‌باشد. در شرکت‌ها و اداره‌های رسمی‌ ظاهر محیط بسیاری مهم بوده زیرا اولین چیزی که به چشم خریداران و مراجعه کنندگان می‌خورد دکوراسیون محل کار بوده و می‌تواند تا مدت‌ها در یاد آنها بماند.

یک صندلی کارمندی استاندارد باید به گونه ای باشد که علاوه بر راحتی، ظاهر زیبایی داشته باشد و در عین زیبایی حالت رسمی‌ خود را حفظ کند. این کار باعث شده تا فضای کاری شما حس فوق العاده‌ای داشته باشد و با این کار روحیه کارمندان را حفظ می‌کند.

ارتفاع مناسب صندلی کارمندی استاندارد

یکی از راه‌های تشخیص صندلی کارمندی استاندارد، میزان ارتفاع صندلی نسبت به سطح زمین می‌باشد. کارمندان یک شرکت حداقل 8 ساعت پشت میز و روی صندلی می‌نشینند و به همین دلیل ممکن است دچار مشکلاتی زیادی شوند. برای جلوگیری از این مشکلات باید دقت کرد که فاصله نشیمنگاه با سطح زمین به گونه ای باید که هنگامی‌ که فردی روی آن نشست، کف پای آنها کاملا روی زمین قرار بگیرد و زاویه 90 درجه با سطح زمین داشته باشد. برای اینکار ارتفاع صندلی باید بین 40 تا 50 سانتی متر باشد.

باید به این موضوع توجه کرد که داشتن ارتفاع مناسب می‌توان به گردش خون در بدن شما کمک زیادی کند و از گرفتگی عضلات بدن تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد. به صورت کلی در مورد این موضوع باید موارد زیر را در نظر گرفت.

  • ارتفاع زیاد صندلی می‌تواند به پشت ران پا فشار زیادی وارد که در طولانی مدت آسیب زننده می‌باشد.
  • اگر ارتفاع صندلی کمتر از میزان استاندار باشد، به باسن و استخوان‌های لگن فشار زیادی وارد کرد.

صندلی کارمندی K-3000 مشکی

خرید و قیمت صندلی کارمندی K-3000

پشتی صندلی کارمندی استاندارد باید چگونه باشد؟

پشتی صندلی یکی از مهمترین قسمت‌های صندلی می‌باشد که تکیه گاهی برای کمر بوده و در صورت استاندارد نبودن می‌تواند آسیب‌های فراوانی برای شما به دنبال باشد. بنابراین باید به ارگونومی‌ این قسمت توجه زیادی داشته باشید. سطح پشتی باید به ‌ای طراحی شده باشد که بتواند به خوبی در حالت‌های گوناگون پشتیبانی خوبی برای ستون فقرات شما فراهم کند.

به هر صورت هنگام نشستن روی صندلی باید ستون فقرات شما حالت راحتی پیدا کند که این مورد می‌تواند از بسیار مشکلات مثل دیسک کمر گرفتگی عضلات جلوگیری کند. برای این کار اکثر تولید کننده مثل پاوید حالت S شکل را در نظر می‌گیرند تا علاوه بر اینکه قوس ملایمی‌ به کمر شما می‌بخشد، باعث می‌شود و تا قسمت گودی کمر پر شود و فشار وزن بدن شما مستقیما به صندلی منتقل شود.

پشتی صندلی کارمندی استاندار همچنین باید اندازه مناسبی داشته باشد. در این مورد نمی‌توان عدد دقیقی را برای اندازه صندلی داد. چراکه اندازه پشتی تا حد زیادی به کاربرد‌هایی که هر شخص می‌تواند داشته باشد مربوط می‌شود. برای مثال شخصی ممکن است به صندلی زیاد تکیه بدهد و یا حرکت زیادی به اطراف داشته باشد. برای مورد اول بهتر است پشتی عریض تر در نظر گرفته شود و برای شخص دوم پشتی عریض می‌تواند دست و پا گیر باشد. به همین دلیل ابتدا باید نحوه عملکردی را که انتظار آن را دارید بررسی کنید.

فاصله دسته‌ها در صندلی کارمندی استاندارد

در مورد دسته‌ها پیش تر به صورت کلی توضیح دادیم. دسته‌ها جزو قسمت‌های اصلی صندلی به شما می‌روند که فاصله بین آنها باید مناسب باشد. این فاصله در صورت زیاد بودن می‌تواند حتی روی نشستن و بلند شدن شما تأثیر داشته باشد و از طرف دیگر می‌تواند باعث ایجاد خستگی در قسمت شانه‌های شما شود. قابلیت تنظیم دسته‌ها می‌تواند کمک زیادی به افرادی کند که عرض بدنشان تناسب ندارد. با این قابلیت می‌توان گفت که هر کسی می‌تواند با توجه به سایز بدنی خود از آن استفاده کند.

خرید صندلی کارمندی استاندارد

خرید صندلی کارمندی استاندارد می‌توان کار چالش برانگیزی باشد چراکه پیدا کردن فروشنده‌ای مطمئن ساده نخواهد بود. متاسفانه در کشور فروشنده‌های بسیاری وجود دارد که صندلی‌های خود را در قالب صندلی کارمندی استاندارد عرضه می‌کنند. مبلمان اداری پاوید برای جلوگیری از این مشکل تمامی‌محصولات خود را به صورت حضوری و اینترنتی به فروش می‌رساند و برای خرید می‌توانید از فروشگاه پاوید بازدید نمایید و محصول مورد نظر را به سبد خرید اضافه کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین امکان خرید حضوری از این شرکت وجود دارد و در صورت تمایل می‌توانید محصولات را از نزدیک مشاهده و خرید کنید.

جمع بندی ویژگی‌های صندلی کارمندی استاندارد

در انتخاب صندلی کارمندی استاندارد همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، موارد زیادی را باید بررسی کنید. این پارامتر‌ها باعث شده‌اند تا شما راحتی زیادی روی صندلی داشته باشید و از طرفی در هزینه‌های خود صرفه جویی زیادی داشته باشید. در این مورد علاوه بر قسمت‌های مختلف صندلی، باید حالت‌های بدنی خود را در نظر بگیرید و ویژگی‌هایی که از یک صندلی انتظار دارید را بررسی کنید. یک صندلی کارمندی استاندارد باید حداقل ویژگی‌ها را داشته باشد.

از این ویژگی‌ها باید به طراحی و ظاهری مناسب، داشتن طول عمر بالا و متریال قوی و مناسب، قابلیت‌های تنظیم قسمت‌های مختلف و چرخش و گردش به اطراف اشاره کرد که همگی آنها مهم می‌باشد اما ممکن است در صندلی‌های مختلف تفاوت‌های جزئی داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *