معرفی

بررسی ویژگی‌ های صندلی گیمینگ

ویژگی‌ های صندلی گیمینگ

افرادی که علاقه زیادی به بازی‌های کامپیوتری دارند معمولا تایم زیاد از روز خود را به بازی کردن اختصاص می‌دهند و به همین دلیل در ساعات زیادی پشت سیستم کامپیوتر خود مشغول فعالیت هستند. در صورتی که جزو این دسته از گیمر‌ها هستید متوجه خواهی شد که پس از مدتی دچار خستگی خواهی شد و این مورد می‌تواند لذت انجام بازی‌های ویدیویی را کاهش دهد.

این موضوع به این دلیل است که بدن انسان به گونه ای ساخته نشده که بتواند برای طولانی مدت در حالت نشسته قرار بگیرد و به همین دلیل است که هنگام نشستن روی صندلی فشار‌های زیادی به بدن وارد خواهد شد. با دانستن ویژگی‌ های صندلی گیمینگ می‌توانید از این مشکلات جلوگیری کنید و مناسب ترین مدل صندلی را با توجه به نیاز خود تهیه کنید و از آن برای افزایش لذت بازی‌های کامپیوتری بهره ببرید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی صندلی‌ها به گونه ای ساخته شده‌اند تا بتوانند این فشار تا حد زیادی کاهش دهند. گیمر‌های حرفه ای جزو آن دسته از افرادی هستند که باید به گونه ای پشت کامپیوتر خود بنشینند تا تسلط کاملی به موس، کیبورد و مانیتور داشته باشند. در این خصوص صندلی‌های گیمینگ به وجود آمده‌اند که به کمک این صندلی بسیاری از آسیب‌ها و فشار‌هایی که به بدن شما ممکن است وارد شد از بین برود و این همان چیزی است که گیمر‌ها به دنبال آن هستند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با ویژگی‌ های صندلی گیمینگ آشنا کنیم تا هنگام خرید و تهیه آن اطلاعات کامل‌تری داشته باشید. همانطور که می‌دانید صندلی گیمینگ مدل‌های بسیاری دارد که ممکن است افراد تازه کار در این زمینه را گمراه کند. با مطالعه این مقاله از این سردرگمی‌ در خواهی آمد و می‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید.

صندلی گیمینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

پیش از پرداختن به ویژگی‌ های صندلی گیمینگ بهتر است کمی‌ در مورد کلیت این محصول بدانید. صندلی‌های گیمینگ همانطور که از نام آن پیداست برای استفاده در حین انجام بازی‌های ویدیویی ساخته شده است. گیمر‌ها علاوه بر اینکه به تسلط بالایی هنگام بازی کردن نیاز دارند، باید راحتی زیادی داشته باشند و به همین دلیل صندلی گیمینگ هر دو این قابلیت‌ها را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در صندلی اداری این مسلط بودن ملاک اصلی نبوده و بیشتر راحتی مصرف کننده اهمیت دارد زیاد فعالیت‌هایی که مدیران انجام می‌دهد، بیشتر به وضعیت نشستن آنها و فعالیت‌های ذهنی مربوط می‌شود. اما گیمر‌ها علاوه بر تسلط بر فعالیت‌ها باید از بدن خود نیز محافظت کنند که این کار را صندلی گیمینگ به خوبی انجام می‌دهد.

صندلی گیمینگ همچنین طرح‌های بسیار متنوعی دارند با کمی‌ جستجو در بین صندلی‌ها می‌توانید متوجه شوید که این طرح‌ها جوان پسند بوده به همین دلیل می‌تواند حس خوبی را به آنها منتقل کند و آرامش را با خود به همراه داشته باشند. این مدل صندلی‌ها علاوه بر ظاهر خود قابلیت‌های بسیار بیشتری از صندلی اداری دارند و گیمر‌ها در بسیار موارد می‌توانند صندلی خود را شخصی سازی کنند به هر صورت که تمایل داشته باشند از صندلی خود استفاده کنند.

همچنین سایز صندلی‌های گیمینگ کمی‌بیشتر از مدل‌های دیگر صندلی است و به همین دلیل طراحی آنها نیز ویژگی‌هایی به بدنه ی صندلی می‌بخشد که استفاده از آن را لذت بخش تر می‌کند.

صندلی گیمینگ DXRacer بنز

نمایش مشخصات و قیمت صندلی گیمینگ بنز

صندلی گیمینگ چه ویژگی‌هایی دارد؟

در ساخت صندلی گیمینگ پارامتر‌های مختلفی در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل مدل‌های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام کاربرد‌های مشخصی دارند که این طرح‌ها در قیمت صندلی‌ها تأثیر زیادی دارد. برای مثال صندلی‌هایی که برای شبیه سازی بازی‌های ویدیوی خاصی طراحی شده‌اند ممکن است برای استفاده‌های دیگر مناسب نباشد.

مثلا صندلی مخصوص بازی‌های مسابقه ای دارای اتاقک بوده و برای آن فرمان، دنده و پدال در نظر گرفته شده به همین دلیل قیمت بسیار بالاتری نسبت به سایر مدل‌های صندلی گیمینگ دارد. اما نکته ای که وجود دارد این است که این صندلی برای انجام بازی‌های دیگر ساخته شده و عملا کارایی دیگری جز مورد ذکر شده نخواهد داشت.

همانطور که متوجه شدید در خرید صندلی گیمینگ باید به ویژگی‌های آن دقت کنید که از دیگر نکاتی که باید در این مورد بدانید طراحی صندلی و کیفیت ساخت آنهاست که از اهمیت زیادی برخوردار است. گیمر‌های حرفه ای معمولا فعالیت زیادی روی صندلی دارند و به همین دلیل در صورت نامرغوب بودن صندلی می‌توانند به آسانی دچار خرابی و آسیب دیدگی شوند.

شرکت پاوید از تولید کننده‌هایی است که در ساخت صندلی‌های گیمینگ تجربه فراوانی دارد و به همین علت این معیار‌ها را در ساخت صندلی در نظر می‌گیرد تا خریداران از خرید خود راضی باشند. به صورت کلی ویژگی‌ های صندلی گیمینگ به موارد زیر تقسیم بندی می‌شوند:

  • نوع صندلی
  • طراحی بدنه و آرگونومی
  • قابلیت‌ها و مکانیزم‌های صندلی
  • کیفیت ساخت و متریال
  • قیمت صندلی گیمینگ
  • تحمل وزن
  • ابعاد صندلی

طراحی صندلی گیمینگ باید چگونه باشد؟

همانطور که پیشتر گفته شد صندلی‌های گیمینگ استفاده ی زیادی توسط گیمر‌ها دارند و این دسته افراد معمولا ساعات زیادی را مشغول بازی کردن هستند. نشستن طولانی مدت پشت کامپیوتر نیز می‌تواند صدماتی را به بدن وارد کند که این صندلی به خوبی از این آسیب‌ها جلوگیری می‌کند. یکی از ویژگی‌ های صندلی گیمینگ این است که این مدل محصولات باید به گونه ساخته شده باشند که در ابتدا هنگام نشستن روی آنها فشار زیادی به قسمت‌های مهم بدن مانند کمر و گردن وارد نشود.

برای اینکار اغلب این صندلی‌ها دارای بدنه ای S شکل بوده و این کار باعث می‌شود تا هنگام تکیه دادن به صندلی، ستون فقرات دچار خمیدگی نشود و بدن شما در طول استفاده از صندلی به صورت صاف خواهد بود.این ویژگی سبب شده تا بدن شما در طولانی مدت دچار آسیب دیدگی نشود و فشار زیادی به ستون فقرات شما وارد نخواهد.

همچنین اکثر این مدل صندلی‌ها به گونه ای ساخته شده‌اند تا پشتیبانی مناسبی از سر افراد داشته باشند و این قابلیت به دلیل طراحی تکیه گاه سر در قسمت بالایی پشتی به وجود آمده است و شما به راحتی می‌توانید به صندلی تکیه دهید و با وجود این قابلیت‌ها از آسیب‌های جسمانی در امان باشید.

صندلی گیمینگ پرسپولیس

مشاهده مشخصات و خرید صندلی گیمینگ طرح پرسپولیس

آرگونومی‌ صندلی گیمینگ

یکی از ویژگی های صندلی گیمینگ طراحی آن است.صندلی گیمینگ مناسب دارای طراحی اصولی بوده و به دلیل اینکه معمولا برای استفاده‌های طولانی مدت کاربرد دارد باید به گونه ای ساخته شده باشند تا از آسیب‌های جسمانی جلوگیری کنند. این مدل صندلی‌ها دارای طراحی آرگونومیک بوده به این معنی که با توجه به ساختار بدن ساخته شده و می‌توانند در حالت نشستن وضعیت بدن را اصلاح نمایند. قسمت‌های فرو رفته صندلی در نشیمنگاه و پشتی تنها جنبه ی زیبایی نداشته و می‌تواند گودی کمر شما را پر کند.

همچنین معمولا در قسمت‌های کناری نیز بالشتک‌های نرمی‌ استفاده می‌شود که می‌تواند پهلوهای شما را پوشش دهد و از گرفتگی این قسمت‌ها جلوگیری کند. بعضی از صندلی‌های گیمینگ در قسمت نشیمنگاه خود جا پایی مخصوصی دارند که به کمک آن می‌توانید پاهای خود را حین نشستن روی صندلی روی آنها قرار دهید تا وزن بدن شما به طور کامل به صندلی منتقل شود.در مورد این موضوع بهتر است نکات زیر را دقت داشته باشید:

  • بدنه صندلی باید حالت S شکل داشته باشد تا بتواند قوس مناسبی به بدن شما ببخشد.
  • قسمت پایینی صندلی باید به خوبی گودی کمر را پر کند.

 

قابلیت‌های صندلی گیمینگ

در قسمت‌های قبل به این موضوع اشاره کردیم که گیمر‌ها ممکن است فعالیت‌های زیادی هنگام بازی کردن داشته باشند. فعالیت‌هایی مثل تکان خوردن، حرکت به اطراف، چرخیدن و حتی هیجان زده شدن که همه ی این کارها روی صندلی انجام می‌شود. پس صندلی گیمینگ مناسب باید به گونه ای باید که تحمل این حرکت‌های ناگهانی و فشار‌های زیاد را داشته باشد. متاسفانه مدل‌های بسیاری در بازار کشور وجود دارد که تنها ظاهر این نوع صندلی‌ها را دارند و از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند و به همین دلیل پس از مدتی دچار آسیب دیدگی خواهد شد که ضرر‌های زیادی برای شما در پی خواهد داشت.

با توجه به ویژگی‌ های صندلی گیمینگ ، محصولات تولید شده توسط شرکت پاوید از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بوده و طبق تست‌های انجام گرفته، تحمل وزن این صندلی‌ها تا وزن 4 نفر بزرگسال نیز رفته است و به همین دلیل می‌توانید از کیفیت این صندلی‌ها مطمئن شوید. یکی از مهمترین قابلیت‌هایی که در این محصولات باید به آن توجه کنید، وجود مکانیزم است.

مکانیزم‌هایی که در ساخت صندلی های گیمینگ استفاده می‌شوند معمولا از نوع دوکاره هستند. این مدل مکانیزم دو اهرم در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک آنها می‌توانید زاویه صندلی را تنظیم کنید و به کمک اهرم دیگر تنظیمات را قفل کنید. این ویژگی باعث شده تا شما بسته به نیاز خود بتوانید صندلی را به راحت ترین حالت ممکن تبدیل کنید و از استفاده از آن لذت ببرید.

از طرف دیگر در صندلی گیمینگ مانند صندلی‌های اداری جک مخصوصی استفاده شده که به کمک آن می‌توانید ارتفاع صندلی را تا حد مناسب تغییر دهید آن را مناسب با قد خود تنظیم کنید. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا صندلی که استفاده می‌کنید کاملا مطابق با ویژگی‌های بدنی شما باشد به همین علت راحتی زیادی روی آنها تجربه خواهی کرد.

کیفیت ساخت صندلی گیمینگ

در ساخت این مدل صندلی‌ها و شناختن ویژگی‌ های صندلی گیمینگ یکی از موارد بسیار مهم کیفیت ساخت آنهاست . صندلی‌های گیمینگ ساخت برند DXRacer، Razer یا Logitech جزو بهترین محصولات در این زمینه هستند که در دنیا محوبیت زیادی دارند اما مشکلی که ممکن است گریبان‌گیر خریداران ایرانی باشد، قیمت این صندلی‌هاست. این محصولات از قیمت بالایی برخوردار هستند که ممکن است بسیاری قادر به تهیه آنها نباشند.

به همین خاطر خریداران رو به خرید نمونه‌های داخلی و ارزان تر می‌کنند. شرکت پاوید یکی از بهترین تولید کننده‌های صندلی گیمینگ در ایران است که کیفیتی مثال زدنی دارد و به همین دلیل می‌توانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.در ساخت این مدل صندلی گیمینگ، شرکت پاوید از بهترین متریال استفاده کرده و بهترین نمونه‌ها را به بازار عرضه کرده که می‌تواند نیاز گیمر‌ها به یکی صندلی گیمینگ حرفه ای را برطرف کند.

استفاده از متریال درجه یک سبب شده تا کیفیت صندلی تا حد زیادی افزایش پیدا کند. معمولا در این صندلی‌ها از کلاف چوبی 9 لایه استفاده می‌شود و به همین خاطر بدنه ای محکم و مقاوم دارند و به راحتی دچار آسیب دیدگی نخواهند شد. در قسمت پشتی و نشیمنگاه صندلی‌ها نیز مرغوب ترین فوم‌ها استفاده که راحتی را برای شما در پی خواهد داشت. به صورت کلی صندلی گیمینگ ساخت پاوید به صورت کاملا استاندارد ساخته شده و  می‌تواند در اتاق‌های گیمینگ شما استفاده‌های زیادی داشته باشد و به راحتی دچار خرابی نخواهند شد.

صندلی گیمینگ ارتشی

مشاهده مشخصات صندلی گیمینگ طرح ارتشی

نکته‌های مهم در خرید صندلی گیمینگ

در بازار صندلی گیمینگ ممکن است با تعداد زیادی از این محصولات مواجه شوید که با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت، این انتخاب راحت تر می‌شود. اولین موردی که بهتر است است هنگام خرید صندلی گیمینگ به آن توجه کنید نوع محصول است. همانطور که پیش تر گفته شد مدل‌های بسیاری از صندلی‌های گیمینگ در بازار وجود دارد که هر کدام برای کاربرد‌های مخصوص ساخته شده‌اند. صندلی بازی‌های کامپیوتری، صندلی مخصوص کنسول و صندلی مخصوص بازی‌های مسابقه ای که از نام‌های این محصولات می‌توانید کارکرد‌های آنها را حدس بزنید.

مورد دیگر در بحث ویژگی‌ های صندلی گیمینگ ، در نظر گرفتن قابلیت‌های صندلی است. یک صندلی گیمینگ حرفه‌ای باید امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار دهد تا به کمک آنها بتوانید صندلی را شخصی سازی کنید. وجود مکانیزم‌های کنترلی به شما اجازه خواهد داد تا قسمت‌های مختلف صندلی مانند شیب و ارتفاع را تنظیم کنید.

همچنین دقت کنید که صندلی‌های استاندارد پس از قفل کردن زاویه پشتی همچنان قابل تکان خوردن هستند و حس راحتی را منتقل خواهند کرد. همچنین در بیشتر موارد شما قادر به تنظیم ارتفاع دسته‌ها هستید که بسته به فرم بدنی خود معمولا می‌توانید تا 10 سانتی متر آنها را تغییر دهید. به همین احساس راحتی بیشتری هنگام نشستن پشت صندلی خواهی داشت. به صورت کلی نکاتی که باید در خرید به آن دقت کنید شامل موارد زیر است:

  • نوع صندلی
  • قیمت صندلی
  • جنس بدنه
  • تنظیم صندلی و دسته‌ها
  • تحمل وزن

نتیجه گیری

صندلی گیمینگ یکی از مهمترین وسیله‌هایی است که به کمک آن می‌توانید تجربه بازی‌های ویدیو را لذت بخش تر کنید و حس راحتی را تجربه کنید. با مطالعه مقاله بالا که در مورد ویژگی‌ های صندلی گیمینگ صحبت شد متوجه شده اید که این سری صندلی‌ها دارای انواع مختلفی هستند که باید طبق نیاز خود بهترین مدل را تهیه کنید و با مطالعه مقاله بالا به راحتی می‌توانید محصولی مطابق با نیاز خود تهیه کنید.

صندلی‌های گیمینگ ویژگی‌های بسیاری دارند استفاده از آنها را بسیار جذاب می‌کنند و یکی از این ویژگی‌ها طراحی‌های متنوع این صندلی‌ها است. در این مورد شما با تنوع بالای این صندلی‌ها مواجه خواهی شد که می‌توانید با توجه به سلیقه و دکوراسیون اتاق خود بهترین صندلی گیمینگ را تهیه کنید.ویژگی‌ های صندلی گیمینگ به همین موارد محدود نشده و یکی از قابلیت‌های کاربردی امکان تنظیم صندلی است.

به کمک مکانیزم‌هایی که در آنها قرار گرفته شما می‌توانید شیب صندلی را تنظیم کنید و این مورد به دلیل اینکه این صندلی‌ها به صورت طولانی مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانند از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنند. همچنین قابلیت تنظیم دسته‌های صندلی باعث افزایش تسلط شما به بازی‌های ویدیویی خواهد شد که این کار به راحتی قابل انجام است.

شما نیز برای تهیه بهترین صندلی گیمینگ می‌توانید از شرکت پاوید این محصولات را به صورت مستقیم با کمترین قیمت خریداری کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید و از 3 سال گارانتی واقعی پاوید بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *