معرفی

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی

در هر سازمان و شرکتی که وارد شوید، مدل‌های مختلفی از صندلی اداری را مشاهده می‌کنید که هر کدام از آنها کاربرد‌های مشخصی دارند و به دسته بندی‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. از جمله این صندلی‌های اداری می‌توان به صندلی مدیریتی، صندلی کارمندی و صندلی کارشناسی اشاره کرد که استفاده از این مدل‌ها بر اساس معیار‌های مختلفی مثل جایگاه هر فرد صورت می‌گیرد. تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی یکی از موضوعاتی است که باید به آن دقت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را در خرید‌های خود داشته باشید.

این مدل صندلی‌های اداری هر کدام با داشتن خاصیت‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود کارایی‌های متفاوتی دارند و در بین آن‌ها نیز دو صندلی کارشناسی و کارمندی دارای نقاط مشترکی هستد. تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی عمدتا در این است که صندلی کارشناسی ویژگی‌های یک صندلی مدیریتی را به صورت کامل ندارد و از طرف دیگر در سطح صندلی کارمندی نیست. پیش از اینکه از تفاوت‌های این دو مدل آگاه شویم بهتر است به صورت جداگانه آنها را معرفی کنیم تا این موضوع بیشتر برای شما قابل درک باشد. با ما همراه باشید.

صندلی کارمندی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندلی کارمندی نمونه‌ای از صندلی اداری است که همانطور که از نام آن پیداست برای استفاده کارمندان طراحی شده و دارای ویژگی‌هایی در این خصوص است. هر شرکتی برای هر کارمند یک صندلی در نظر می‌گیرد و به همین دلیل است که در هر شرکتی که مراجعه کنید، تعدادی از این صندلی‌ها به چشم می‌خورد. در شرکت‌هایی که تعداد کارمندان زیاد می‌باشد، صاحبان کسب و کار مجبور به تهیه صندلی کارمندی ارزان می‌شوند و این کار برای صرفه جویی در هزینه‌ها امر مهمی‌ به شمار می‌رود.

در تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در ساخت و طراحی صندلی کارمندی دست تولید کننده‌ها باز است و می‌توانند کارهای زیادی برای کاهش قیمت انجام دهند و این موضوع باعث شده تا صاحبان کسب و کار بتوانند انتخاب‌های مناسب تری در این خصوص داشته باشند.

صندلی کارشناسی چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

صندلی کارشناسی نیز از نام آن مشخص است که برای کارشناسان یک شرکت طراحی شده است که جایگاه بالاتری دارند. این صندلی اداری کمی‌ از صندلی مدیریتی کوچک تر بوده و تا حدودی ویژگی‌های آن را دارد. همانطور که گفته شد صندلی کارشناسی محصولی بین صندلی کارمندی و مدیریتی است و برای استفاده حسابداران و کارشناسان بسیار مناسب است.

صندلی کارشناسی نیز مانند سایر صندلی‌های اداری دارای طرح‌های مختلفی است که هر کسی می‌تواند با توجه به سلیقه و نیاز خود آنها را تهیه کند و اگر جزو صاحبان کسب و کاری هستید که در شرکت خود تعداد زیادی کارمند و کارشناس دارید قطعا این صندلی می‌تواند کمک زیادی به شما کند. این صندلی‌ها برای استفاده‌های روزمره کاربرد زیادی دارد.

صندلی کارمندی کد K-450

مشاهده مشخصات و خرید صندلی کارمندی K-450

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی در چیست؟

هر صندلی اداری دارای ویژگی‌های به خصوصی است که باعث شده هرکدام از آنها جایگاه خود را داشته باشند. این جمله به این معنی است که اگر از هر صندلی اداری در جایگاه درستی استفاده کنیم می‌توانیم بیشترین استفاده از پتانسیل آنها را داشته باشیم. بیشترین تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی در همین مورد یعنی کاربرد‌های آنهاست. البته این تفاوت‌ها به همین جا ختم نشده و شامل موارد دیگری نیز می‌شود که زیر شرح داده شده است:

  • ویژگی‌ها و قابلیت‌ها
  • اندازه و ابعاد
  • راحتی
  • قیمت

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی از نظر ویژگی

یکی از اصلی ترین تفاوت‌هایی که این دو نوع صندلی اداری دارند مربوط به قابلیت‌های آنهاست. به طور کلی صندلی کارمندی دارای جک تنظیم زاویه نیست و برای تنظیم پشتی، تا حد کمی‌ با تکیه دادن عقب می‌رود اما تقریبا در تمام صندلی‌های کارشناسی جک مخصوص برای تنظیم زاویه صندلی قرار داده شده است. این موضوع در زمان‌های گذشته بیشتر مورد توجه بود اما امروزه به طور دقیق نمی‌توان از این ویژگی برای بررسی تفاوت این صندلی‌ها استفاده کرد.

چراکه بیشتر صندلی‌های کارمندی که در بازار وجود دارند قابلیت تنظیم را در خود دارند. مبلمان اداری پاوید از تولید کننده‌هایی است که هر دو این صندلی‌ها را با نام صندلی کارمندی عرضه می‌کند چراکه هر دو قابلیت‌های یکسانی دارند اما هنوز هم تولید کننده‌هایی وجود دارند که این به روش سنتی عمل می‌کنند.

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی از نظر اندازه و ابعاد

دیگر راه‌های تشخیص و تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی می‌توان به ابعاد آنها اشاره کرد. اگر زیاد با صندلی اداری سر و کار داشته باشید می‌توانید با نگاه کردن به آنها متوجه کاربرد‌های آنها شوید. صندلی کارشناسی به طور کلی دارای اندازه بزرگ تری از صندلی کارمندی است و همچنین کمی‌ کوچکتر از صندلی مدیریتی است. در واقع صندلی کارشناسی از نظر اندازه بین دو صندلی مدیریتی و کارمندی می‌باشد.

صندلی کارمندی M-812

مشاهده قیمت و خرید صندلی کارشناسی 812

تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی از نظر قیمت

صندلی کارشناسی با توجه به اینکه راحتی بیشتری دارد و از طرف دیگر اندازه بزرگتری دارد، بدیهی است که از قیمت بالاتری برخوردار بوده اما تفاوت قیمت آنها به همین موارد ختم نمی‌شود. در مورد قیمت ابتدا باید بدانید که صندلی از چه متریالی و در چه سبکی ساخته شده است. صندلی‌های کارمندی و کارشناسی دارای تنوع بالایی در بازار می‌باشند و به همین دلیل قیمت آنها بستگی به متریالی دارد که در ساخت آنها به کار رفته است.

برای مثال یک صندلی کارمندی ممکن است کیفیت ساخت به مراتب بالاتری از صندلی کارشناسی داشته باشد که در این صورت قیمت بالاتری دارد. اما اگر صندلی کارشناسی و کارمندی در یک سطح تولید شده باشند، قطعا صندلی کارشناسی کمی‌ گران تر می‌باشد.

از بین صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی کدام مورد را انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی را برای شما شرح دادیم، ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام یک از این دو صندلی اداری را تهیه کنیم؟. در این قسمت به این موضوع می‌پردازیم. به صورت کلی تهیه این نوع صندلی‌های اداری بستگی به نیاز شما دارد. اگر تعداد زیادی کارمند دارید، تهیه صندلی کارشناسی برای همه آنها ممکن است هزینه زیادی برای شما به وجود آورد که در این بین هزینه‌های تعمیر و تعویض صندلی نیز وجود دارد.

از طرف دیگر صندلی کارشناسی راحتی بیشتری از صندلی کارمندی دارد و اگر کارکنان شما از صندلی کارمندی استفاده کنند قطعا راندمان کاری کمتری خواهند داشت و بازدهی آنها پایین خواهد آمد. با توجه به تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی بهتر است آنها را از نظر قیمت و راحتی بررسی کنید و بهترین مدل را با توجه به کاربردهایی که برای آنها تعریف شده است استفاده کنید.

یکی دیگر از موارد مهم که پیشتر به آن اشاره کردیم، اندازه این دو صندلی اداری است. همانطور که می‌دانید ساختمان‌هایی که امروزه ساخته می‌شوند فضا محدودی دارند و کمبود جا یکی از بزرگترین معضلات در این زمینه است و به همین دلیل باید حتما بر اساس فضایی که در اختیار دارید تصمیم بگیرید. استفاده از صندلی‌های کارشناسی در فضای کوچک می‌تواند دردسر ساز باشد و فضای زیادی را اشغال کند. پس در این صورت بهتر است صندلی کارمندی تهیه کنید.

هنگام خرید صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در قسمت‌های قبلی با تفاوت صندلی کارشناسی با صندلی کارمندی آشنا شدید. پس از این موارد نوبت به خرید این محصولات می‌رسد که در این صورت باید به نکاتی توجه کنید که باعث می‌شود بهترین خرید را تجربه کنید و بتوانید از محصول خریداری شده لذت ببرید. در ادامه به این نکات می‌پردازیم:

  • کاربردها : این موضوع برای هر کسی روشن است که هر صندلی اداری کاربرد‌های خود را دارد. برای مثال صندلی مدیریتی برای استفاده در اتاق مدیریت کاربرد داشته و استفاده از آن در سایر قسمت‌های شرکت می‌تواند نظم محیط کار را به هم بزند. از طرفی هر صندلی بستگی به جایگاه افراد طراحی و ظاهر متفاوتی دارد و رعایت این اصول می‌تواند اعتبار شرکت شما را حفظ کند.
  • سبک صندلی اداری: صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی همانطور که اشاره کردیم مدل‌های بسیار متنوعی دارند و در سبک‌های مختلف تولید شده و در بازار عرضه می‌شوند. انتخاب سبک درست صندلی کارشناسی و کارمندی بستگی به سلیقه افراد ، معماری و محیط کار بستگی دارد. اگر محل کار شما لاکچری و لوکس می‌باشد بهتر است از سبک‌های مدرن و لوکس صندلی اداری استفاده کنید که هم در صندلی کارشناسی و هم در صندلی کارمندی وجود دارد.
  • قیمت: یکی از مهمترین مسائلی که در تفاوت صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی وجود دارد، قیمت آنهاست. اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید بهتر است از صندلی کارمندی استفاده کنید. در غیر این صورت اگر محدودیتی در بودجه ندارید بهتر است از صندلی مدیریتی یا کارشناسی استفاده کنید.

صندلی مدیریتی کد M 2000 قهوه ای

مشاهده قیمت و خرید صندلی کارشناسی 2000

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم که تفاوت صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی را برای شما شرح دهیم. همانطور که مطالعه کردید، صندلی کارشناسی و صندلی کارمندی دو مدل پر استفاده در شرکت‌ها هستند که هر کدام ویژگی‌های و مزایای خود را دارند. صندلی کارشناسی اندازه‌‌ای بزرگتر از صندلی کارمندی دارد و کمی‌ از صندلی مدیریتی کوچکتر است. همچنین پایه‌هایی که در این صندلی‌های استفاده می‌شوند، کمی‌ با یکدیگر تفاوت دارد.

صندلی کارشناسی در بسیاری از موارد راحتی بیشتری دارد اما این راحتی با قیمت بیشتری تمام می‌شود. اگر جزو کارفرمایانی هستید که به راحتی کارکنان خود اهمیت می‌دهید، بهتر است این مدل را تهیه کنید. اما اگر به دنبال کاهش هزینه‌های خود هستید، بهتر است صندلی کارمندی تهیه کنید اما توجه کنید که این کار می‌تواند راندمان کاری آنها را کاهش دهد. برای تهیه انواع صندلی کارشناسی و کارمندی می‌توانید از شرکت پاوید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و از خرید خود اطمینان داشته باشید چراکه محصولات مبلمان اداری پاوید با 2 سال گارانتی عرضه می‌شوند و خیال شما از این نظر راحت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *