معرفی

صندلی اتاق کنفرانس چیست و چه کاربردی دارد؟

صندلی اتاق کنفرانس

یکی از مهمترین قسمت‌های هر اداره و سازمانی، بدون شک اتاق‌های کنفرانس می‌باشد که در این اتاق‌ها تصمیم‌های بسیار مهمی‌ گرفته می‌شود و هدف و همکاری‌های لازم در این اتاق صورت می‌گیرد. معمولا جلسه‌های کاری و نتایج و تصمیم گیری‌های مختلفی در این اتاق‌ها انجام می‌گیرد. عوامل زیادی در خروجی این اتاق تأثیر گذار هستند که یکی از مهمترین آنها، صندلی اتاق کنفرانس است که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد. این نوع صندلی دارای ویژگی‌هایی هستند که به افراد مختلف اجازه می‌دهد روی آنها آرامش زیادی داشته باشد و هنگام بحث و گفتگو بتوانند تمرکز خود را حفظ کنند.

در اتاق کنفرانس بسیار مهم است که افرادی که حضور دارند آرامش و راحتی زیادی داشته باشند تا بتوانند تمام تمرکز خود را روی موضوع بحث منعطف کنند و در این راه باید به تمام عواملی که در این مورد تأثیر گذار هستند، دقت کنیم. مواردی مثل چیدمان مناسب محیط و استفاده از وسایل مهمی‌ مثل صندلی اتاق کنفرانس می‌تواند کمک زیادی به این موضوع کرده قطعا نتیجه متفاوتی برای شما در پی خواهد گذاشت. در اتاق کنفرانس همچنین افراد مختلفی ممکن است ساعت‌های زیادی را مشغول گفتگو باشند که به عنوان میزبان شما وظیفه دارید که فضای مناسبی را برای این کار تهیه کنید و صندلی‌های کنفرانس در این راه کمک زیادی به شما خواهند کرد.

صندلی‌های کنفرانس مدل‌های متنوعی دارند که هر کدام با توجه به حال و هوای خاصی ساخته شده اند و این تنوع در طراحی باعث شده تا هر کسی بتواند صندلی مناسبی با توجه به اتاق کنفرانس و نوع دکوراسیون تهیه کند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع صندلی کنفرانس آشنا کنید و ویژگی‌های آنها را برای شما شرح دهیم تا بتوانید در تصمیم خود دقت بیشتری کنید و بهترین گزینه را تهیه کنید. با ما همراه باشید.

صندلی اتاق کنفرانس چیست؟

صندلی اتاق کنفرانس یکی از مدل‌های صندلی اداری است که در اتاق‌های کنفرانس استفاده می‌شود و داری طرح‌های مختلفی هستند که می‌توانند در محیط‌های رسمی‌و اداری استفاده‌های زیادی داشته باشند. صندلی اتاق کنفرانس تفاوت زیادی با صندلی کارمندی دارد و عمده تفاوت آنها در نوع پایه‌هاست. در اتاق کنفرانس همانطور که گفته شد جلسات طولانی و مهمی‌ برگزار می‌شود و به همین دلیل باید فضای مناسبی برای این کار صورت گیرد. صندلی کنفرانس به دلیل اینکه دائما مورد استفاده قرار می‌گیرند و افراد مختلفی روی آن می‌نشینند، باید بتوانند ثبات داشته باشند.

صندلی اتاق کنفرانس برای همین منظور دارای پایه‌های ثابتی می‌باشد که می‌تواند از تکان خوردن ناخواسته جلوگیری کند و به همین دلیل جزو بهترین گزینه‌ها برای استفاده از چنین مکان‌هایی باشد. به صورت کلی صندلی اتاق کنفرانس برای فضا‌های رسمی‌ و اداری استفاده می‌شود و می‌تواند حس رسمی‌ بودن را به این محیط‌ها منتقل کند.

صندلی کنفرانسی C3041

مشاهده مشخصات و قیمت صندلی کنفرانس C-3041

آرامش و راحتی صندلی اتاق کنفرانس

در ساخت صندلی اتاق کنفرانس باید موارد زیادی مورد بحث قرار گیرد. یکی از مهمترین مواردی که در این موضوع وجود دارد، راحتی صندلی‌هاست. این نوع صندلی برای استفاده‌های طولانی مدت ساخته نشده و معمولا برای یک گفتگوی کوتاه مدت کاربرد دارد. در طول برگزاری جلسات مختلف افراد تحرک بسیار کمی‌ دارند و به همین دلیل باید راحتی را برای آنها فراهم کرد. صندلی‌های کنفرانسی به همین منظور داری طراحی خاصی هستند که می‌تواند این کار را به خوبی انجام دهند.

از طرف دیگر با توجه به اینکه صندلی‌ها جزو اصلی ترین وسیله‌ها برای تزئین دکوراسیون اتاق به شمار می‌روند، باید به ظاهر آنها نیز دقت زیادی کرد. چرا که برای حفظ آرامش اشخاص محیط مناسبی باید برای آن‌ها در نظر داشت و صندلی‌ها در این موضوع بسیار تأثیر گذار هستند. استفاده از صندلی اتاق کنفرانس معمولا به صورت ست صورت می‌گیرد و در اتاقی که صندلی‌های همگی شکل یکسانی دارند، حس آرامش و راحتی را می‌توان حس کرد و از طرف دیگر چیزی برای پرت کردن حواس افراد وجود نخواهد داشت.

ویژگی‌های صندلی اتاق کنفرانس

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، صندلی اتاق کنفرانس یکی از مهمترین وسیله‌های اتاق کنفرانس محسوب می‌شود. این صندلی‌ها ویژگی‌هایی دارند که به واسطه پارامتر‌هایی مثل، جنس بدنه، طراحی و ظاهر، رنگ و میزان راحتی تأثیر زیادی در ذهنیت افراد داشته و می‌توانند تصویری از محل کار و شرکت شما در ذهن افراد مختلف ثبت کنند. این صندلی‌ها ویژگی‌ها و کاربردی‌های مشخصی دارند که در زیر مواردی که باید این محصولات در ساخت خود داشته باشند برای شما لیست شده است.

  • طراحی و ظاهر صندلی
  • جنس روکش و ساختار
  • ارگونومی‌ ساخت
  • اندازه
  • عملکرد
  • قیمت

در قسمت‌های بعدی به اصلی ترین‌های این لیست می‌پردازیم تا به صورت کامل با این مدل صندلی آشنایی پیدا کنید.

طراحی صندلی اتاق کنفرانس

یکی از موارد بسیار مهم در صندلی اتاق کنفرانس طراحی آن می‌باشد. با توجه به اینکه در بازار مدل‌های مختلفی از این صندلی‌ها وجود دارد، باید به این موضوع دقت زیادی کرد تا صندلی‌ای که قصد خرید آن را دارید چه ویژگی‌های ظاهری‌ای دارد. برای استفاده از حداکثر قابلیت‌های این محصول باید به محیط کار خود توجه کنید. صندلی کنفرانس معمولا حالت شیک و رسمی‌ دارد و به همین دلیل می‌تواند این حس رسمی‌ بودن را به اتاق جلسات نیز منتقل کند و افرادی که در این فضا قرار بگیرند، ناخودآگاه رفتارها و بیان خود را متناسب با این فضا در نظر می‌گیرند.

این صندلی‌ها همچنین زیبایی خاصی به اتاق کنفرانس می‌بخشند و در عین رسمی‌ بودن جلوه زیبایی را به اتاق می‌بخشند که از نظر ذهنی می‌تواند به مراجعه کنندگان و مشتریان حس آرامش را به وجود اورند.

ارگونومی‌ ساخت صندلی اتاق کنفرانس

جدا از جنبه‌های ظاهری صندلی کنفرانس، راحتی آنها از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد. حتما برای شما هم پیش آمده که مدت زمان زیادی روی صندلی بنشینید. در این حالت بدن شما دچار خستگی شده و ممکن است حتی دچار گرفتگی عضلات شوید. این مشکلات در صورتی به وجود می‌آیند که صندلی‌های مناسبی استفاده نشده باشند. در اتاق‌های کنفرانس به دلیل اینکه موضوعات مهمی‌ بررسی می‌شوند، بهتر است که صندلی‌هایی استفاده شوند که بتوانند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند. در این حالت صندلی‌ها باید به صورت ارگونومیک ساخته شده باشند.

اما ارگونومیک بودن در صندلی به چه معناست؟در پاسخ به این سوال باید گفت که آناتومی‌ بدن انسان به گونه ای بوده که برای حالت نشستن طراحی نشده و این موضوع باعث شده تا هنگامی‌ که شما در جایی می‌نشینید پس از مدتی خسته و کلافه می‌شوید. علم ارگونومیک در صندلی‌ها تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری می‌کند. صندلی کنفرانسی که دارای طراحی ارگونومیک باشد می‌تواند بدن شما را در وضعیتی قرار دهد تا کمترین میزان فشار به بدن شما وارد شده و از خستگی زودرس به خوبی جلوگیری کند.

معمولا صندلی‌ها این کار را با طراحی S شکل و یا فرورفته پشتی انجام می‌دهند. این کار باعث شده تا ستون فقرات شما دچار خمیدگی نشود و از طرفی قسمت پایین کمر یعنی گودی کمر پر شود. این موضوع به همیجا ختم نمی‌شود و مورد دیگر در ارگونومی، طراحی و محل قرار گیری دسته‌های صندل است. دسته‌های صندلی باید به گونه ای باشند که بتوانند پیشتیبانی خوبی برای استراحت‌ها فراهم کنند و با این کار جلوی افتادگی شانه گرفته خواهد شد. در بسیار از صندلی‌های اتاق کنفرانس قابلیت تنظیم دسته وجود ندارد. پس برای تهیه صندلی مناسب برای اتاق کنفرانس بهتر است اندازه میز کنفرانس را نیز در نظر داشته باشید.

صندلی کنفرانسی کد C 3051 راست

مشاهده قیمت و خرید صندلی کنفرانس C-3051

جنس صندلی اتاق کنفرانس باید چگونه باشد؟

صندلی اتاق کنفرانس ممکن است به صورت مداوم استفاده نشود، اما توسط افراد مختلفی استفاده و هر فردی ممکن است عادت خاصی در نشستن روی صندلی داشته باشد. برای مثال شخصی روی صندلی زیادی تکان می‌خورد و شخص دیگر به صورت ثابت می‌نشینند. به هر صورت شما باید در صندلی‌ای که خریداری می‌کنید دقت کنید تا کیفیت آن به گونه ای باشد که هنگام استفاده شدن توسط این افراد دچار مشکلی نشود. به وجود آمدن هرگونه مشکلی برای این صندلی‌ها به خصوص اینکه در میان گفتگو و بحث مهمی‌ باشید، اصلا صورت خوشی نداشته و بسیار خجالت آور می‌باشد.

در صندلی اتاق کنفرانس، همچنین متریالی که استفاده می‌شود از اهمیت زیادی برخوردار می‌باشد چراکه کیفیت کلی محصول را تعیین می‌کند. در این نوع صندلی‌ها معمولا روکش چرم و یا پارچه ای استفاده شود. استفاده از روکش چرم می‌تواند از تعریق افراد جلوگیری کند. با توجه به این که افرادی که روی صندلی‌ها می‌نشینند زمان زیادی را بدون تحرک هستند، ممکن است بدن آنها دچار تعریق شود و این موضوع چندان خوش آیند نیست. برای جلوگیری از این مشکل صندلی‌های کنفرانسی مثل محصولات پاوید از چرم پارس PU دار استفاده می‌کنند. همچنین مدل‌هایی از صندلی وجود دارد که دارای پشتی‌های توری می‌باشند کارکرد مشابهی دارند.

صندلی اتاق کنفرانس باید به گونه‌ای ساخته شده باشد تا علاوه بر ایجاد حس راحتی، مقاومت بالایی داشته باشد و به سادگی دچار آسیب نشود. برای تهیه چنین صندلی‌ای به جز خرید از فروشنده‌ای قابل اطمینان راه دیگری وجود ندارد. مبلمان اداری پاوید به عنوان یکی از تولید کننده‌های برتر صندلی اداری، با داشتن سالها سابقه در ساخت و عرضه این محصولات، توانسته با کیفیت ترین محصولات در این زمینه را به بازار عرضه کند و بتواند رضایت خریداران را به خود جلب کند. داشتن گارانتی دوساله پاوید می‌تواند خیال شما را از بابت کیفیت راحت کند و نیازی به هیچگونه نگرانی در این مورد نخواهد بود.

ابعاد و ارتفاع صندلی اتاق کنفرانس

یکی از موضوعاتی که همواره مورد توجه بوده، اندازه صندلی‌هاست. هر صندلی با توجه به بازاری که هدف گرفته، مشتریان خود را دارد و در این راستا اندازه‌های مشخصی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اما در صندلی اتاق کنفرانس این موضوع قدری سخت تر می‌باشد. زیرا مراجعه کنندگان به شرکت‌ها و اداره‌ها افراد مختلفی می‌باشند و به همین دلیل باید محصولی تهیه کنید که نیاز تمام افراد را تا حد ممکن برطرف کند. یکی از مهمترین قسمت‌های صندلی ارتفاع آن است که انتخاب صندلی باید با توجه به ارتفاع میز صورت گیرد.

در صورتی که صندلی اتاق کنفرانس تناسبی با میز نداشته باشد، جدا از اینکه حالت خوبی برای اتاق و دکوراسیون نخواهد داشت، می‌تواند باعث کاهش تسلط به موضوع گفتگو شود و از طرفی راحتی مصرف کنندگان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. پس پیش از خرید حتما به این موارد و اندازه صندلی خود دقت داشته باشید.

انواع صندلی اتاق کنفرانس

به صورت کلی صندل‌های کنفرانسی در دو مدل زیر در بازار وجود دارند:

صندلی کنفرانسی پایه ثابت

صندلی کنفرانسی چرخ دار

هر کدام از این مدل‌های ممکن است زیر مجموعه‌های بسیاری داشته باشند که عمدتا به طراحی آنها مربوط می‌شود. صندلی کنفرانسی پایه ثابت همانطور که از نام آن پیداست دارای پایه‌های ثابتی هستند و تحرک زیادی نخواهند داشت. این موضوع اکثرا برای اتاق‌های کنفرانس بسیار مهم است زیرا در صورت استفاده از صندلی‌های چرخ دار، هرگونه تکان خوردن ناخواسته ممکن است باعث به هم خوردن تمرکز افراد شود. استفاده از پایه ثابت همچنین باعث افزایش مقاومت صندلی شده به دلیل داشتن قسمت‌های متحرک کمتر، میزان آسیب دیدن آنها نیز کمتر می‌باشد.

از طرف دیگر صندلی کنفرانسی به افراد مختلف اجازه می‌دهد تا به سادگی بتوانند صندلی را جابجا کنند و آزادی عمل بیشتری داشته باشند. لازم به ذکر است که این صندلی‌ها از قیمت بالاتری برخوردار هستند معمولا دارای قابلیت‌های دیگری مثل افزایش ارتفاع و تنظیم صندلی هستند و به همین دلیل خرابی بیشتری نسبت به نمونه‌های دیگر دارند.

صندلی کنفرانسی کد C 961 راست

مشاهده قیمت و خرید صندلی کنفرانس C-961

 

صندلی اتاق کنفرانس باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

  1. صندلی کنفرانسی باید بدنه‌ای نرم داشته باشد تا بتواند راحتی را برای مصرف کنندگان فراهم کند.
  2. صندلی باید دسته‌های استانداردی داشته باشد و پشتیبانی مناسبی برای ساعد دست داشته باشد.
  3. متریالی که در ساخت رویه صندلی استفاده می‌شود باید ضد تعریق باشد و طول عمر بالایی داشته باشد.
  4. وزن صندلی کنفرانسی باید به گونه‌ای باشد که جابجایی آن سخت نبوده و به راحتی جابجا شود.

نحوه خرید صندلی اتاق کنفرانس

برای خرید صندلی اتاق کنفرانس ابتدا باید محصول مورد نظر خود را بررسی کنید و کیفیت ساخت و موارد مورد نیاز خود را بسنجید. در این راستا استفاده از تولید کننده‌های معتبر می‌تواند کمک زیادی به شما کرده و خیال شما را از این بابت راحت می‌کند. شرکت پاوید از تولید کننده‌های برتر در زمینه تولید صندلی اداری است که تاکنون مدل‌های بسیاری از صندلی‌های کنفرانسی را به بازار عرضه کرده است و به همین دلیل شما انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهی داشت.

با مراجعه به دسته بندی صندلی کنفرانس می‌توانید به این محصولات دسترسی داشته باشید و پس از مشاهده و مطالعه توضیحات هر محصول آنها را ارزیابی کنید. سپس می‌توانید به راحتی صندلی مورد خود را به سبد خرید خود اضافه کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را درب منزل تحویل بگیرید. همچنین در صورت تمایل امکان خرید حضوری از شرکت مبلمان اداری پاوید وجود داشته و می‌توانید محصولات را در فروشگاه نیز مشاهده کنید و خرید خود را به صورت مستقیم انجام دهید و از 2 سال گارانتی بهره مند شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *