معرفی

انواع سبک های مبلمان اداری و کاربرد های آنها

مبلمان اداری

قطعا برای شما هم پیش آمده که وارد محیط یک شرکت و یا سازمانی شده باشید که در آن حس متفاوتی دارید. در بعضی از این شرکت‌ها حس شلوغی و در بعضی دیگر حس آرامش خواهی داشت. این موضوع تا حد زیادی مربوط به چیدمان و دکوراسیون این شرکت‌ها می‌باشد. در دکوراسیون یک شرکت استفاده از سبک های مبلمان اداری یکی از اقدام‌های مهمی‌ است که می‌تواند تأثیرات بسیاری روی موارد مختلف داشته باشد و به همین دلیل نباید از کنار این موضوع به سادگی گذر کرد.

هر کدام از انواع مبلمان اداری در یک شرکت رسمی‌ می‌تواند روی جنبه‌های ذهنی افراد تأثیر گذار باشد و به خاطر همین موضوع است که هنگام وارد شدن به یک شرکت این حس‌های متفاوت را خواهی داشت. به صورت کلی می‌توان گفت در صورتی که محل کار شما دکوراسیون مناسب و اصولی داشته باشد، می‌تواند در روحیه کارکنان و همچنین مراجعه کنندگان شما تأثیر زیادی داشته باشد و این اثر گذاری بسته به انتخاب شما می‌تواند مثبت یا منفی باشد.

در ادامه این مطلب می‌خواهیم به معرفی مدل‌های مبلمان بپردازیم تا شما بتوانید اطلاعات کامل تری در اختیار داشته باشید و تصمیم درست تری در انتخاب‌های خود بگیرید. با ما همراه باشید.

مبلمان اداری چیست؟

مبلمان اداری به صورت کلی بخش مهمی‌ از چیدمان شرکت‌ها را شامل می‌شود و به دلیل اینکه اولین چیزی است که در نگاه مشتریان و مراجعه کنندگان می‌آید نباید از کنار آن به سادگی گذشت. در واقع مبلمان و چیدمان اداری شامل وسیله‌های مختلفی از جمله صندلی اداری، میز اداری، کانتر، کتابخانه و پارتیشن بندی می‌شود که در صورتی که تمامی‌ این وسایل را به صورت اصولی تهیه کنید، تأثیر زیادی در محیط کاری شما خواهد شد و بدون شک راندمان کاری و روحیه کارکنان شما را افزایش خواهد داد.

شما به عنوان یک صاحب کسب و کار موظف به ساخت محیطی هستید که برای کارکنان مناسب باشد و این کار تنها برای کارکنان شما نخواهد بود و می‌تواند در نام و اعتبار شرکت شما نیز موثر باشد چراکه همکاران شما همواره از شما با فضای کاری که دارید یاد خواهند کرد. اهمیت دادن به مراجعه کنندگان موضوعی ضروری می‌باشد که این اهمیت دادن از فراهم کردن فضای مناسب و ارائه خدمات به آنها با استفاده از انواع مبلمان اداری شروع می‌شود پس این موضوع را جدی بگیرید.

در بازار ایران نیز مدل‌های مختلفی از مبلمان اداری وجود دارد که هر کسی می‌تواند با توجه به سلیقه خود بهترین مدل‌ها را تهیه کند که در بخش‌های بعدی به آنها خواهیم پرداخت تا بتوانید اطلاعات کلی در این مورد پیدا کنید.

معرفی انواع سبک های مبلمان اداری

همانطور که در قسمت قبلی اشاره کردیم، انواع مبلمان اداری مجموعه‌ای از ملزوماتی است که برای دکوراسیون اداری استفاده می‌شوند. هر کدام از سبک های مبلمان اداری دارای تنوع زیادی بوده و به همین دلیل شما انتخاب‌های متعددی خواهی داشت که این موضوع ممکن است شما را کمی‌ گمراه کند. همانطور که در صنعت‌های مختلف که به مد مربوط هستند دگرگونی‌ها و تحولات زیادی در طراحی صورت می‌گیرد در ساخت این محصولات نیز این طراحی‌های فراوانی صورت گرفته و به همین دلیل امروزه شما برای دکوراسیون خود می‌تواند مدل‌های مختلفی را مد نظر قرار دهید.

این تفاوت در طراحی، حتی در تولید این محصولات نیز به چشم می‌خورد و امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، تولید کننده‌ها با موانع کمتری روبرو هستند که این موضوع باعث شده تا سازنده‌ها و طراحان به استفاده از تمام خلاقیت خود برای برطرف کردن نیاز‌های مشتریان بپردازند. به صورت کلی انواع مبلمان اداری شامل انواع زیر می‌شوند:

  • کلاسیک
  • مدرن
  • لوکس
  • استاندارد
  • سفارشی

در ادامه مطلب به بررسی این مدل‌ها می‌پردازیم تا آشنایی بیشتری با آنها پیدا کنید و بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مبلمان اداری کلاسیک در سبک های مبلمان اداری

یکی از شاخه‌های طراحی در سبک های مبلمان اداری ، مدل کلاسیک است که طرفداران بسیاری دارد و با اینکه این نوع طراحی حالت قدیمی‌ داشته اما هنوز هم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اما استفاده از این چیدمان کار هر کسی نیست و پیاده سازی آن نیازمند توجه به موارد زیادی است. مبلمان اداری کلاسیک می‌تواند جلوه‌ی خاصی به محیط کار شما بدهد و همین موضوع است که پیاده سازی آن را دشوار تر کرده است. برخلاف سایر مدل‌های چیدمان، در طرح کلاسیک شما باید در تمام فضای کاری خود از این طراحی استفاده کنید تا بتوانید از نهایت پتانسیل آن بهره مند شوید.

نکته ای که وجود دارد این که این مدل دکوراسیون باید با توجه به زمینه کاری شما صورت گیرد. برای مثال استفاده از مبلمان اداری کلاسیک در شرکتی که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند اصلا پیشنهاد نمی‌شود و جلوه مضحکی به کسب و کار شما خواهد بخشید. پس پیش از انتخاب عجولانه سعی کنید با توجه به نوع فعالیت خود دکوراسیون را انتخاب کنید.

مبلمان اداری کلاسیک

ویژگی‌های مبلمان اداری کلاسیک

درمبلمان اداری کلاسیک، اصلی ترین چیزی که وجود دارد، طراحی شلوغ وسیله‌هاست. در ساخت این مدل از سبک های مبلمان اداری معمولا طراحی‌های مجلل و پر از جزئیاتی انجام می‌گیرد که اکثر حس شکوه و آرامش را انتقال می‌دهند و به همین دلیل است که هنگام وارد شدن به چنین فضایی، فکر متمرکزی خواهی داشت و اگر در شرکت خود از این نوع طراحی استفاده کنید، مراجعه کنندگان حساب دیگری روی کسب و کار شما باز خواهند کرد.

مبلمان اداری کلاسیک به عنوان یکی از سبک های مبلمان اداری برگرفته از نوعی سبک هنری به نام کلاسیزیسم بوده که این مکتب در اروپا شکل گرفت و در صنعت‌های مختلف مانند مد و ادبیات ورود کرد و امروزه در چیدمان نیز افراد زیادی تمایل به تقلید از این دوره دارند. تا اینجا ممکن است متوجه اهمیت این نوع مبلمان شده باشید.

در چیدمان کلاسیک علاوه بر طرح‌های شلوغ، عمدتا مواد مصرفی استفاده شده در ساخت آنها چوب است. چوب افرا، کاج و راش از جمله پر استفاده ترین نوع چوب‌ها در ساخت این محصولات است که بعد از شکل دهی به آنها با پوششی از رنگ پلی استر یا پلی اورتان آنها را زیبا سازی می‌کنند. موارد زیر از ویژگی‌های کلی این دکوراسیون کلاسیک می‌باشد:

  1. تمیز کردن و رسیدگی به این وسایل بسیار راحت تر از مدل‌های دیگر بوده و به همین دلیل مشکلی در این مورد نخواهی داشت.
  2. استفاده از مواد شیمیایی پاک کننده تأثیر زیادی روی کیفیت آنها نخواهد گذاشت.
  3. استفاده از دکوراسیون کلاسیک در یک فضای ساده نمی‌تواند به صورت کامل کارایی داشته باشد و باید فضایی کلاسیک نیز در اختیار داشته باشید.
  4. استفاده از این نوع مبلمان اداری می‌تواند در فضاهای فرهنگی تأثیر بسیاری داشته باشد

سبک مبلمان اداری کلاسیک در چه مکان هایی استفاده می شود؟

در ساخت و طراحی این نوع از سبک های مبلمان اداری، همانطور که گفته شد طرح‌های شلوغ و باشکوهی استفاده می‌شود و ظرافت و زیبایی زیادی دارند. نکته ای که باید دقت کنید این است که چیدمان کلاسیک معمولا در فضاهای بزرگ نهایت کارایی خود را نشان می‌دهند. علاوه بر این، رنگ و فرم وسایل در این طراحی از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.

استفاده از چوب در تولید این محصولات باعث شده زیبایی آنها بسیار خاص شده و به همین دلیل تأثیر زیادی در آرامش روحی افراد حاضر در محیط کار خواهد داشت به شرطی که هماهنگی کار، محیط و چیدمان را رعایت کرده باشید.

مبلمان اداری مدرن در سبک های مبلمان اداری

نوع دیگری از سبک های مبلمان اداری در بازار وجود دارد که یکی از پر استفاده ترین‌ها در نوع خود می‌باشد و به دلیل تنوع بالا و راحتی پیاده سازی نسبت به چیدمان کلاسیک، تقاضای بالایی دارند. مبلمان اداری مدرن می‌تواند فضای کاری شما را متحول کند و جلوه خاصی به آن ببخشید و با انتخاب این طراحی می‌توانید فضایی رسمی‌ را به محیط کاری خود بیاورید.

مبلمان اداری مدرن، همانطور که از نام آن پیداست دارای ظاهری نو و مد روز می‌باشد. این نوع مبلمان به دلیل ظاهر و طراحی ساده‌ای که دارند، می‌توانند در اغلب فضاهای کاری استفاده شده و به خوبی با هر محیطی ست خواهد شد. یکی از قابلیت‌های این چیدمان این است که در ساخت این محصولات تکنولوژی روز استفاده می‌شود و به همین دلیل اگر فضایی مدرن می‌خواهید، بهتر است از این دکور استفاده کنید چراکه قسمت‌های مشخصی برای تجهیزات الکترونیکی برای آنها در نظر گرفته شده است.

برای اینکه این موضوع بیشتر برای شما جا بی‌افتد باید بگوییم که در فضاهای کاری مدرن که عمدتا با سیستم‌های کامپیوتری سرو کار دارند، می‌توانید رد شدن سیم‌های برق از قسمت‌های مختلف را مشاهده کنید که حالت زیبایی ندارند. در مبلمان اداری مدرن این مشکل با طراحی ساخت وسایل حل شده و امکاناتی مثل کابل شبکه و سیم برق درون وسایلی مثل میز اداری تعبیه شده اند.

مبلمان اداری مدرن

 

ویژگی‌های مبلمان اداری مدرن

در این نوع سبک های مبلمان اداری که بیشتر در فضاهای مدرن و باز استفاده می‌شود، ظاهر اهمیت بسیاری دارد. مبلمان اداری مدرن همانطور که از نام آن پیداست، ظاهری کاملا مناسب با مد روز داشته و به همین دلیل استقبال فراوانی از آن می‌شود. اکثر شرکت‌هایی که به استفاده از این چیدمان رو می‌آورند، حالت رسمی‌و اداری پیدا کرده و نظم خاصی در آنها به چشم می‌خورد که این موضوع می‌تواند برای اعتبار کسب و کار شما بسیار مهم باشد.

مزایای استفاده از دکوراسیون مدرن

استفاده از این نوع مبلمان اداری می‌تواند فضای کاری شما را به شدت شاد و پر انرژی نشان دهد و به همین خاطر است که در اکثر کسب و کارهایی که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارند و یا به نوعی استفاده از این فناوری‌ها دارند، علاقه زیادی به این چیدمان دارند. دکوراسیون مدرن می‌تواند روحیه و پتاسیل کارکنان را افزایش داده و از خسته شدن کارکنان و همچنین افت راندمان کاری آنها جلوگیری خواهد کرد. علاوه بر این موضوع شما با استفاده از  چیدمان می‌توانید فضای کاری خود را بسیار شیک و جذاب کنید و با این کار کسب و کار خود را معتبر تر کنید.

مبلمان اداری لوکس چیست؟

مبلمان اداری لوکس امروزه می‌تواند نقش مهمی‌ در شرکت‌ها داشته باشد و با طرح‌های متنوعی که دارند می‌توانند چشم‌ها را به خود خیره کنند. این نوع از سبک های مبلمان اداری همانطور که از نام آن می‌توانید حدس بزنید، گران قیمت بوده اما قطعا نمی‌توان تأثیر گذاری آنها را انکار کرد. کارمندان و کارکنان جزو ارزشمندترین دارایی‌های هر شرکت به شمار می‌رود که چیدمانی که برای شرکت خود در نظر می‌گیرید نشان دهنده اهمیتی است که برای آنها قائل هستید. پس به این وسایل نباید تنها به عنوان چیدمان نگاه کنید.

مبلمان اداری لوکس می‌تواند تمرکز کارکنان شما را بهبود ببخشد و قطعا در راندمان کاری آنها تأثیر مثبتی خواهد داشت و از نظر روحی و فکری به آنها آرامش خواهد بخشید. جدا از این موضوع شما به عنوان یک صاحب کسب و کار وظیفه دارید که فضای کاری مناسبی برای آنها فراهم کنید و استفاده از چیدمان لوکس این پیام را به خوبی منتقل خواهد کرد. با توجه به اینکه مبلمان اداری اولین چیزی است که به چشم مشتریان می‌خورد، طراحی لوکس محیط کار می‌تواند اطمینان زیادی به آنها بدهد و تأثیر آن روی مشتریان و مراجعه کنندگان ارزش پرداخت بهای آن را دارد.

مبلمان اداری لوکس

طراحی لوکس در سبک های مبلمان اداری

این نوع از سبک های مبلمان اداری فواید زیادی دارد در وحله اول باید گفت که فضای کاری شما را درخشان خواهد کرد و محدودیتی برای شما به وجود نخواهد آورد.به این معنی که فرقی ندارد شما در چه قسمتی از شهر باشید یا زمینه کاری شما چیست. در هر منطقه‌ و فیلد کاری که باشید مبلمان اداری لوکس می‌توان نگاه‌ها را به شما خیره کند و فضایی کاری جذابی را برای مشتریان و کارکنان ایجاد خواهد کرد.

جدا از این موضوع حس اعتمادی که مشتریان مراجعه به محل کار شما پیدا می‌کنند بسیار مهم بوده و یکی از اقدامات مهمی‌ که در این راستا می‌توانید انجام دهید استفاده از چیدمان لوکس است و به وسیله آن می‌توانید به خوبی قدرت نمایی کنید. مبلمان اداری لوکس هم در طراحی و هم در تولید خود به دنبال چشم نواز بودن است.

به همین دلیل در ساخت این نوع چیدمان متریال خاص نیز به کار می‌رود که باعث جلب توجه آنها شده است. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که این مبلمان برای افرادی است که قیمت و هزینه، اولیت دوم آنها باشد و اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه‌های خود هستید بهتر است از این سبک چشم پوشی کنید.

جمع بندی:

طراحی و استفاده از سبک‌های مختلف در محیط کار یکی از جنبه‌های مهمی‌ است که به عنوان کارفرما باید به آن دقت کنید. همانطور که در این مقاله گفته شد مدل های مختلفی در سبک های مبلمان اداری وجود دارد که به توضیح اصلی ترین‌ها پرداختیم تا شما بتوانید دید کلی نسبت به آنها پیدا کنید. مبلمان اداری کلاسیک یکی از محبوب ترین‌ها می‌باشد که شامل طراحی‌های شلوغی روی وسایل بوده و به همین دلیل بهتر است در فضاهای بزرگ به کار گرفته شود که بتوانید نهایت پتانسیل آن را مشاهده کنید. این چیدمان برای محیط‌های کاری فرهنگی و یا قانونی مثل دفتر وکالت بسیار کاربرد خواهد داشت.

در طرف دیگر مبلمان مدرن وجود دارد که نقطه مقابل طراحی کلاسیک بوده و در ساخت این نوع چیدمان، مد روز در نظر گرفته می‌شود و راحتی استفاده از این وسایل بسیار بیشتر است. طراحی مدرن می‌تواند انرژی زیادی در محیط کار شما تولید کند و بیشتر در کسب و کار‌هایی که با تکنولوژی سرو و کار دارند استفاده می‌شود. در آخر نیز مبلمان لوکس وجود دارد که هیچ محدویدیتی در این نوع طراحی وجود نداشته و در هر نقطه از شهر و برای هر کسب و کاری می‌توانید از آن بهره ببرید اما باید هزینه تهیه این چیدمان را در نظر بگیرید.

مبلمان اداری پاوید از تولید کننده‌های قدیمی‌ و با سابقه در این زمینه می‌باشد که تاکنون طرح‌های بسیار از مبلمان را در سبک‌های مختلف طراحی و پیاده سازی کرده است. شما نیز می‌توانید با همراهی کارشناسان ما در شرکت پاوید بهترین طرح را برای محل خود برگزینید و از قیمت و کیفیت محصولات خود مطمئن باشید چراکه 2 سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش به شما ارائه خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *