راه اندازی و تجهیز

چگونگی راه اندازی گیم نت + خرید صندلی گیم نت

صندلی گیم نت

این روز‌ها بازی‌های ویدیویی جزئی جدا نشدنی از زندگی کودکان و نوجوانان بوده که طرفداران بسیاری دارند. اگر شما هم جزو گیمرهای حرفه‌ای و یا علاقمندان به بازی‌های کامپیوتری باشید قطعا این علاقه را درک خواهی کرد. با توجه به استقبال روز افزون این افراد از بازی‌های کامپیوتری، ساخت و راه اندازی گیم نت می‌تواند ایده‌ای پر سود باشد.

بازی‌های ویدیویی لذت دو چندانی هنگام بازی در جمع‌های شلوغ دارند و گیم نت بهترین محیط برای این کار می‌باشد و می‌تواند باعث آشنایی و افزایش لذت این تفریح سالم باشد پس اگر به عنوان کارآفرین به تأسیس گیم نت فکر می‌کنید، بهترین گزینه را برای جوانان در نظر گرفته‌اید که می‌تواند سود زیادی را برای شما در پی داشته باشد.

هدف از راه اندازی گیم نت جمع کردن افراد مشتاق به بازی کامپیوتری است که در کنار لذت بردن از این تفریح می‌تواند درآمد زیادی را به عنوان کار آفرین برای شما در پی داشته باشد اما باید دقت داشته باشید که نکات زیادی را باید در این راه مد نظر قرار دهید تا بتوانید در این موقعیت به موفقیت برسید. در ادامه این مطلب به بررسی کامل این نکات خواهیم پرداخت تا بتوانید اطلاعات کاملی در این خصوص به دست بیاورید، با ما همراه باشید.

گیم نت چیست؟ به چه محلی گیم نت می‌گویند؟

همانطور که گفته شد، افراد بسیاری در بین کودکان و نوجوانان هستند که به بازی‌های ویدیویی علاقه دارند. در طول سالیان گذشته نیز این علاقه افزایش پیدا کرده به طوری که باعث شده تا صنعت گیم به یکی از پر رونق ترین شاخه‌های کسب و کار تبدیل شوید. حال با پیشرفت این صنعت افراد زیادی وجود دارند که می‌خواهند بازی‌های ویدیویی را در کنار دوستان خود بازی کنند. برای حل چنین مشکلی گیم نت‌ها به وجود آمده اند. گیم نت در واقع محلی است که در آن تعدادی کامپیوتر به صورت شبکه به یکدیگر متصل شده‌اند و فضایی را برای بازی‌های دوستانه شکل داده‌اند.

اگر شما هم جزو علاقه مندان به بازی‌های ویدیویی باشید حتما می‌دانید که بازی کردن با دوستان خود به صورت چند نفره و گروهی چه لذتی دارد. این افراد می‌توانند در گیم نت‌ها این کار انجام دهند و از اوقات فراقت خود لذت ببرند. گیم نت‌ها تفاوت زیادی با یکدیگر دارند و هر کدام ممکن است دارای امکانات و تجهیزات متفاوت مربوطه به بازی باشند که مربوط به هزینه‌هایی است که برای هرکس متفاوت می‌باشد.

راه اندازی گیم نت چه فوایدی دارد؟

با توجه به اینکه در حال حاضر کودکان نسل جدید از نسل‌های گذشته بسیار باهوش تر شده اند، بازی‌های کامپیوتری می‌توانند باعث رشد و افزایش خلاقیت آنها شوند. حضور در چنین محیطی می‌تواند تفکر کودکان و نوجوانان را رشد داده و همچنین لذت زیادی را برای این قشر از جوانان در پی دارد. با توجه به علاقه زیاد این افراد می‌توان گفت که راه اندازی گیم نت علاوه بر این که تفریح سالمی‌ را برای افراد مختلفی به وجود آورد و از طرف دیگر سود فراوانی را به شما سرازیر خواهد کرد، به شرطی که با برنامه ریزی درست و بررسی وضعیت خود عمل کنید.

مراحل راه اندازی گیم نت

در قسمت‌های قبلی متوجه اهمیت وجود گیم نت شده اید. اما برای راه اندازی گیم نت باید مانند هر کسب و کار دیگری مراحل مختلفی را بگذرانید. این مراحل با توجه به شرایط مختلف ممکن است زمان زیادی را از شما بگیرد پس بهتر است خودتان را برای مقابله با این موضوع آماده کنید.

این مراحل که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت ممکن است برای هر کسی متفاوت باشد و اما ما به صورت کلی بیان می‌کنیم تا هر کسی قادر به استفاده از این نکات باشد. مراحلی مثل گرفتن مجوز و تهیه محل مناسب و تجهیزات لازم برای هر شخص متفاوت است و ممکن است چالش‌های جدیدی را برای افراد مختلف به وجود آورد. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • در نظر گرفتن ابعاد و فضای مناسب
  • برنامه ریزی مناسب
  • گرفتن مجوز‌های لازم
  • فراهم کردن تجهیزات بازی
  • فراهم کردن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی
  • مدیریت حساب و تهیه نرم افزار حساب داری
  • نرم افزار مدیریت گیم نت

 

ابعاد و محیط مورد نیاز برای راه اندازی گیم نت

یکی از اولین اقداماتی که باید در این راه انجام دهید، بررسی محیط است. با توجه به اینکه این کسب و کار قشر نوجوانان و کودکان را هدف قرار دارد پس باید در محیطی گیم نت را راه اندازی کنید که این افراد در آن حضور داشته باشند. محیطی مثل دانشگاه، مدرسه و آموزشگاه جزو بهترین فرصت‌ها برای این کار می‌باشد که پیشنهاد می‌شود حتما فضایی را برای راه اندازی گیم نت انتخاب کنید که به این محیط‌ها نزدیک باشند. یکی از موارد دیگری که باید به آن توجه کنید ابعاد این محیط است.

گیم نت‌ها فضای مشخصی ندارند و در بعضی موارد فضاهایی وجود دارد که شامل 50 دستگاه مخصوص بازی شده و در فضاهایی دیگر به زحمت 10 دستگاه بازی دارند. پس باید این موضوع را دقت کنید که هر چه فضای بزرگتری داشته باشید، هزینه نگه داری و خرید تجهیزات بیشتر شده و طبیعتا سودی که حاصل شما می‌شود بیشتر می‌شود. پس در انتخاب محیط مورد نظر خود به هزینه‌های تمام شده دقت زیادی کنید. زیرا هزینه اجاره و یا خرید فضای مناسب تنها بخشی از روند راه اندازی گیم نت است و بهتر است سرمایه خود را در این زمینه تقسیم بندی کنید.

راه اندازی گیم نت

 

برنامه ریزی برای کسب و کار گیم نت

برنامه ریزی درست و اصولی برای هر کسب و کاری قطعا رمز پیشرفت و موفقیت است که این کار را برای کسب و کار گیم نت نیز باید به دقت انجام دهید. داشتن یک برنامه ریزی مناسب برای راه اندازی گیم نت به شما کمک زیادی در کشف ویژگی‌های کسب و کاری کرده و راه را به خوبی برای شما روشن خواهد کرد. از مهمترین اقداماتی که باید در این کار انجام دهید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درآمد گیم نت چقدر است؟
  • هزینه راه اندازی گیم نت چقد است ؟
  • محیط گیم نت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

هزینه راه اندازی گیم نت

در راه اندازی گیمینگ یکی از مهمترین قدم‌ها، برآورد قیمت‌هاست. این هزینه‌ها با توجه به موقعیت مکانی متفاوت بوده و برای هر جایی رقم‌های مختلفی وجود داشته و به موارد زیادی مربوط می‌شود. یکی از این مورد محیط و محدوده مورد نظر است. برای مثال اختلاف قیمت در قسمت‌های مختلف یک شهر بسیار زیاد بوده و قیمت‌های پایین شهر و بالای شهر بسیار متفاوت خوهند بود.

از طرف دیگر تجهیزاتی که قصد خریدارای آنها را دارید در این هزینه‌ها تأثیر زیادی دارد. مثلا ممکن است شخصی گیم نت را برای فقط برای استفاده کنسول‌های بازی PS4 راه اندازی کند و شخصی دیگر تمام کنسول‌های بازی مانند PC و Xbox را تهیه کند. بنابراین باید پیش از صرف هزینه هدف خود از این بازار را مشخص کنید.

علاوه بر این هزینه‌ها، هزینه دکوراسیون و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی نیز به صورت جداگانه باید محاسبه شود که این موارد نیز بستگی به اندازه گیم نت دارد.

هزینه تجهیز‎‌‎ات گیم نت چقدر است؟‎‌‎

پس از مشخص کردن بازار هدف، نوبت به بررسی تجهیزاتی است که می‌خواهید در اختیار مشتریان خود قرار دهید. این تجهیزات می‌توانند تنها یک نوع کنسول بازی و یا همه ی کنسول‌های بازی باشد. اما تمام ماجرا به تهیه این وسیله‌ها ختم نخواهد شد و شما وسایل دیگری مانند میز ، صندلی گیمینگ و مبلمان نیاز خواهی داشت. علاوه بر اینها شما ممکن است نیاز به دستگاه کارتخوان و نرم افزار‌های حساب داری و مدیریتی دارید که بهتر است آنها را از قلم نندازید.

نکته ای که در این میان وجود دارد این است که شما نیازی ندارید که حتما تجهیزات نو خریداری کنید. در این بین خرید و تهیه تجهیزات دست دوم می‌تواند کمک زیادی به شما در کاهش هزینه‌ها کند. همچنین در صورت تمایل برای خرید کنسول‌های پلی استیشن و ایکس باکس می‌توانید از نسخه‌های هک شده استفاده کنید و با این کار می‌توانید در پلی استیشن با صرفه حدود یک میلیون تومان ده عدد بازی را بسته به ظرفیت کنسول خریداری کنید.

این کار از نظر اخلاقی درست نیست و نقض آشکار قوانین کپی رایت است اما از آنجایی که خرید مستقیم بازی‌های ویدیویی به صورت ارجینال در ایران قیمت‌های نجومی‌روی دست شما خواهد گذاشت، قطعا راه حل به صرفه‌ای نخواهد بود. از طرف دیگر ممکن است دیسک‌های بازی پس از مدتی قرار گرفتن در این فضای عمومی‌با مشکل مواجه شوند و دچار خط و خش شوند که ضرر زیادی را برای شما در پی خواهد داشت.

Gamenet 1

نکات مهم در راه اندازی گیم نت

راه اندازی گیم نت تنها به تهیه کنسول مربوط نمی‌شود و شما باید موارد مهم دیگری مثل محیط گیم نت را نیز از نظر بگذرانید. مشتریان شما برای گذراندن اوقات فرافت شما وارد گیم نت می‌شوند پس باید در طراحی محیط گیم نت دقت زیادی کرده تا بتوانید آن‌ها را راضی نگه دارید و در این راه بهتر از تجربیات افراد مختلف نیز بهره ببرید. به هر حال رعایت نکات نیز خالی از لطف نخواهد بود.

  • تا حد ممکن مکانی را انتخاب کنید که امکان تغییر دکوراسیون آن وجود داشته باشد و بتوانید آن را با سلیقه و حال و هوای گیمینگ طراحی کنید تا مشتریان بتوانند حس خوبی را از محیط گیم نت دریافت کنند.
  • مشتریان شما اغلب کودکان ، نوجوانان و جوانان خواهد بود، پس قاعدتا باید محلی را انتخاب کنید که به رفت و آمد این افراد نزدیک و دسترسی به گیم نت برای آنها راحت باشد.
  • اصلا به فکر راه اندازی گیم نت در محیط‌های مسکونی و ساختمان و آپارتمان نباشید چراکه به احتمال زیاد رفت و آمدها و سروصدای افراد باعث به هم خوردن آرامش همسایه‌ها شده و مشکلات جدی برای شما به وجود خواهد آمد.

خرید کنسول برای راه اندازی گیم نت

خرید پلی استیشن برای گیم نت

قطعا کنسول پلی استیشن یکی از پر استفاده ترین وسیله‌های بازی است که طرفداران بسیاری نه تنها در ایران بلکه تمام دنیا داشته و یکی از اصلی ترین وسیله‌هایی است که حتما باید تعدادی از آنها را تهیه کنید. کنسول پلی استیشن به دلیل داشتن بازی‌های دو نفره و یا چند نفره محبوبت زیادی در گیم نت‌ها داشته و به همین دلیل افراد زیادی مشتاق انجام این بازی‌های گروهی خواهند بود. در سالهای گذشته کنسول PS4 میزبان بسیاری از بازی‌های جذاب مثل PES و Mortal Combat بوده که از بازی‌های بسیار پرطرفدار در گیم نت‌ها به شمار می‌رود.

با روی کار آمدن نسل بعدی این کنسول یعنی PS5 کیفیت بازی‌ها بسیار بیشتر شده و بازی‌های جذاب تری روانه بازار شده است که افراد زیادی مشتاق به تجربه آنها هستند. بدیهی است که این کنسول قیمت بالاتر نسبت به نسل قبلی خود داشته و تا زمان نگارش این مقاله قیمت آن حدود 22 تا 25 میلیون تومان می‌باشد. اگر محدودیتی در زمینه هزینه‌ها دارید بهتر است گیم نت خود را با کنسول PS4 شروع کنید و پس از مدتی با پایین تر آمدن قیمت‌ها به تهیه PS5 رو آورید. البته شک نکنید اگر همین ابتدا چند کنسول PS5 تهیه کنید قطعا مشتریان بسیاری خواهی داشت که این کار بستگی به هزینه اولیه افراد دارد.

خرید کنسول Xbox برای گیم نت

کنسول ایکس باکس نیز یکی دیگر از ابزار‌های بازی است که طرفداران خاص خود را دارد. این کنسول دارای قیمت به مراتب کمتر از پلی استیشن بوده اما طرفداران کمتری نیز دارد و دارای مدل‌های مختلفی مثل ایکس باکس 360 و یا ایکس باکس سری S و X را شامل می‌شود که قیمت آنها به حافظه داخلی آنها بستگی دارد.

در تهیه این کنسول نیز بهتر است از کنسول‌های به اصطلاح جی تگ شده استفاده کنید تا بتوانید بازی‌های زیادی را با قیمت کمتر خریداری کنید و از خریدن DVD نیز بی نیاز شوید. البته باز هم به این موضوع باید اشاره کرد که این مورد کاملا از اخلاق دور بوده و تا حد امکان از این کار خودداری کنید.

سیستم کامپیوتری PC برای گیم نت

یکی از قدیمی‌ترین وسیله‌هایی که همواره در گیم نت‌ها حکمرانی می‌کند سیستم کامپیوتر است که از دیرباز مورد استفاده گیمر‌ها بوده و به دلیل بازی‌های جذابی که دارد مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است. در PC نه تنها بازی‌های چند نفره، بلکه بازی‌های تک نفره نیز از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و از قدیم نیز بازی‌هایی مثل Warcraft , Dota 2 و سری Call of duty پایه ثابت گیم نت‌ها بوده اند. همچنین بازی‌هایی مثل کانتر دلیل اصلی گیمر‌ها برای رفتن به گیم نت بوده و این بازی جز اصلی ترین بازی‌های چند نفره به شمار می‌رود که مسابقات زیادی را میزبان می‌شود.

پس هنگام راه اندازی گیم نت اول باید به خریداری سیستم کامپیوتری بپردازید که این مورد در درآمد شما نیز تأثیر بسزایی دارد. شما به واسطه محبوبیت بازی‌های کامپیوتری می‌تواند مسابقات مختلفی را برگزاری کنید تا از این راه درآمد زیادی را برای خود فراهم کنید. یکی از نکاتی که در این مورد وجود دارد این است که سیستم PC نیازمند اسمبل کردن است و باید قطعاتی را برای آن خریداری کنید که بتوانند پاسخگوی نیاز شما باشد و محدوده قیمت برای آن وجود نخواهد داشت و از 7 میلیون تا 200 میلیون هزینه دارد و هر کسی می‌تواند با توجه به سرمایه خود سیستم مناسبی جمع کند.

خرید صندلی گیم نت چه مزایایی دارد؟

صندلی گیمینگ جزو اصلی ترین وسیله‌هایی است که خرید و تهیه آن می‌تواند گیم نت شما را از سایر گیم نت‌ها جدا کند و مشتریان بسیاری را برای شما جذب کند. این محصول می‌تواند محلی مناسب برای نشستن گیمر‌ها فراهم کند و به دلیل قابلیت‌هایی که دارد آرامش و راحتی را برای آنها در پی خواهد داشت. صندلی‌های گیمینگ مدل‌های مختلفی دارد که نمونه‌های خارجی از قیمت بسیار بالایی برخوردار هستند که تهیه آنها ممکن است برای همه مقدور نباشد.

در راه اندازی گیم نت، اگر قصد تهیه صندلی گیمنت را دارید، بهتر است نمونه‌های ارزان تر را تهیه کنید تا بتوانید هم راحتی مشتریان را فراهم کنید هم در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید. شرکت پاوید از تولید کننده‌های حرفه ای صندلی گیمینگ در ایران است که سابقه زیادی در این عرصه داشته و محصولات این شرکت نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. برای راه اندازی گیم نت می‌توانید می‌توانید از قیمت بسیار مناسب پاوید بهره مند شوید که این کار می‌تواند صرفه جویی در هزینه‌ها را برای شما به دنبال داشته باشد. در ادامه چند نمونه از صندلی گیم نت را به شما معرفی خواهیم کرد.

صندلی گیمینگ ارتشی

در شرکت پاوید نمونه‌های بسیاری از صندلی گیم نت وجود دارد که این صندلی گیمینگ ارتشی جزو محبوب ترین‌ها به شمار می‌رود. در ساخت این صندلی بهترین متریال موجود در بازار استفاده شده و بدنه ای نرم و راحت دارد که می‌تواند راحتی را برای مشتریان گیم نت به دنبال داشته باشد. این افراد معمولا چند ساعت مشغول بازی کردن می‌باشند که ممکن است از خستگی‌های ناشی از نشستن قید بازی کردن را بزنند که این محصول می‌تواند به خوبی از این کار جلوگیری کند و گیمر‌هارا در گیم نت نگه دارد.

از ویژگی‌های دیگر این محصول می‌توان به ظاهر آن اشاره کرد که طرح ارتشی داشته و این مدل می‌تواند حس خوبی به گیمر‌ها منتقل کند. از طرف دیگر استفاده از این طرح سبب شده تا شما به محیط گیم نت خود ظاهر جذابی ببخشید که قطعا در جذب گیمر‌ها تأثیر زیادی خواهد داشت. پس اگر به فکر طراحی دکوراسیون خود هستید این مدل را از قلم نندازید. همانطور که گفته شد افراد مختلفی ممکن است وارد گیم نت شما شوند که این افراد قد و وزن متفاوتی دارند. برای حل این مشکل شما می‌توانید این صندلی را از نظر ارتفاع صندلی، شیب و ارتفاع دسته‌ها تنظیم کنید تا هر کسی بتواند به راحتی روی آن بنشیند.

 

صندلی گیمینگ ارتشی

مشخصات و خرید صندلی گیمینگ چریکی

صندلی گیم نت طرح بنز

این محصول یکی دیگر از نمونه‌های کاربردی ساخت شرکت پاوید می‌باشد که از طراحی بسیار جذابی برخوردار بوده و می‌توان حس خوبی را به اطراف خود منتقل کند. این محصول نیز از کیفیت ساخت بالایی برخوردار بوده و بدنه‌ی نرمی‌ دارد که از گرفتگی و خستگی گیمر‌ها جلوگیری می‌کند و این کار باعث شده تا مشتریان شما در طولانی مدت دچار مشکل نشوند و بتوانند از گذراندن اوقات فراقت خود لذت ببرند.

در قسمت میانی پشتی این صندلی لوگوی شرکت بنز به چشم می‌خورد که از محبوب ترین شرکت‌های خودروسازی در دنیا می‌باشد که جوانان ایرانی علاقه زیادی به این شرکت دارند. به همین دلیل دیدن لوگوی شرکت بنز می‌تواند حس روی خوبی را به افراد منتقل کند که این مورد باعث شده تا مشتریان بیش از پیش به گیم نت شما علاقه مند شوند.

این صندلی گیمینگ در راه اندازی گیم نت شما کمک زیادی می‌کند و به دلیل اینکه از قیمت مناسبی برخوردار است، به شما اجازه می‌دهد تا یکی از مهمترین وسیله‌های گیم نت خود را با کمترین هزینه ممکن تهیه کنید که برای شروع به کار، عمل عاقلانه ای بوده و می‌تواند گیم نت شما را از سایرین جدا کند و مشتریان زیادی را به دنبال داشته باشد.

صندلی گیمینگ DXRacer بنز

خرید و قیمت صندلی گیم نت طرح بنز

جمع بندی و نتیجه گیری از راه اندازی گیم نت

راه اندازی گیم نت یکی از شغل‌های جذاب برای جوانان می‌باشد که در زمینه کارآفرینی می‌تواند شغل متفاوتی باشد. گیم نت یکی از محیط‌های پرطرفدار برای گذراندن اوقات فراقت نوجوانان بوده و طرفداران زیادی دارد و همین مورد می‌تواند منبع درآمد سالم و دائمی‌ برای شما باشد. برای گیم نت شما نیاز دارید تا پارامتر‌های بسیاری را در نظر داشته باشید. طراحی محیط مناسب و دکوراسیون جذاب نمونه‌ای از این پارامتر‌هاست که باید به آنها دقت کنید. روزانه افراد زیادی ممکن است به گیم نت مراجعه کنند تا از وقت خود بهترین استفاده را کنند پس بهتر است به تایم آن‌ها احترام گذاشته شود.

برای این کار می‌توانید تجهیزات مختلفی را در راه اندازی گیم نت در نظر بگیرید. تجهیزاتی مثل کنسول‌های بازی مختلف، محیط جذاب و قابل تعامل و همچنین ایجاد تهویه مناسب و وسایل گرمایشی و سرمایشی می‌تواند تأثیر زیادی در رضایت مشتریان داشته باشد و از ابتدایی کارهایی است که باید انجام دهید.

یکی از نکات مهم در راه اندازی گیم نت، استفاده از صندلی گیمینگ است که می‌تواند وجه تمایز شما با سایر گیم نت‌ها باشد. صندلی گیم نت باعث شده تا مشتریان بتوانند لذت بیشتری از تجربه بازی‌های ویدیویی ببرند و قطعا این کار مشتریان بسیاری را به سوی شما روانه خواهد کرد و طبیعتا سود زادی از این کار عاید شما خواهد شد.

2 دیدگاه در “چگونگی راه اندازی گیم نت + خرید صندلی گیم نت

  1. کاوه یغمایی گفت:

    سلام وقت بخیر.
    لطف می کنید چندتا صندلی معرفی کنید که برای گیم نت مناسب باشن؟ ترجیحا قیمت مناسبی داشته باشن.

    1. سیاوش گفت:

      درود.حتما در روزهای آینده بهترین مدل های صندلی گیمینگ ایرانی روی توی همین مقاله بهتون معرفی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *